הדחפורים הגיעו הבוקר (שני) לבניין שעומד שנים רבות נטוש ברחוב בלפור 2. הבניין שהפך עם השנים למפגע אסתטי, המכער את הכניסה לעיר מכיוון יפו, ומהווה מפגע עבור תושבי האזור מאחר והפך למעונם של דרי רחוב וגורמים מפוקפקים, הגיע היום לסוף דרכו.
1 צפייה בגלריה
הבניין ברחוב בלפור 2. נהרס
הבניין ברחוב בלפור 2. נהרס
הבניין ברחוב בלפור 2. נהרס
(צילום: מאיר בכר)
עם השנים הפך הבניין הזה לסמל הזנחה ועוני, צפיפות, עבריינות, אלימות וסמים. כתבות רבות נעשו עליו, ועל הסבל שנגרם לתושבי האזור בגינו. ב-2017 החליטה עיריית בת ים לפנות את המבנה. הוא פונה ונאטם, לאחר שהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה תוכנית פינוי בינוי, אלא שאז הדברים נתקעו. מאחר ומדובר בבניין בבעלות פרטית, של מספר גורמים, לא הצליחה העירייה לקדם אף תוכנית לפינוי והרס. מה שהפך את המקום גם למפגע מסוכן לסביבה מאחר ואריחים וחלקי בטון החלו ליפול ממנו.
אחרי הליך משפטי ממושך ופעילות אינטנסיבית של נבחרי הציבור המקומיים, ביניהם סגן ראש עיריית בת ים, אלי יריב שפעל שנים רבות להסדרת הפינוי, הגיע הבוקר (שני) הרגע המיוחל והדחפורים הגיעו.

צפו בהרס הבניין >>>
הבניין סוף סוף נהרס
(צילום: עופר כהן)

קראו גם:

מה יקרה בשטח לאחר הפינוי? מאחר ומדובר בקרקע פרטית לא ניתן כרגע לבנות עליה, אך באופן זמני ככל הנראה יוקם שם פארק ירוק לרווחת הציבור. בעתיד, מתוכננת שם בניית מתחם חדש שיתאים יותר לכניסה לעיר.
ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט: "הם ניסו לעצור אותנו, ולא פעם. אבל התחייבתי לכם שזה יקרה: בשורה מרגשת לתושבי העיר לראות את הריסתו של בניין הרפאים בבלפור 2, שבמשך שנים רבות היווה מטרד ומסוכנות לכלל תושבי האזור. תודה למשטרת ישראל, לקבוצת אהרוני, ולצוותים המקצועיים בעיריית בת-ים שעבדו יחד שבועות ארוכים כדי להוציא את המבצע הזה אל הפועל. ממשיכים לרוץ קדימה".