הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת ניתוח התחלות בנייה, ונמצא כי צורת הבנייה למגורים הנפוצה ביותר בישראל, נכון לשנת 2023, היא של דירות במגדלים בני 16 קומות ומעלה, זאת כבר שנה שנייה ברציפות. בסך הכל היוו הדירות שנבנו באופן זה כ-21 אחוז מכלל הדירות שהחלו להיבנות במהלך שלושת הרבעונים הראשונים של השנה.
2 צפייה בגלריה
רחוב איינשטיין. פארק הים בבת ים
רחוב איינשטיין. פארק הים בבת ים
עיר המגדלים
(צילום: קובי קואנקס)

העיר אשר הובילה את מגמת הבנייה לגובה, ובפער גדול, מכל השאר היא בת ים, עם 1,486 דירות שנבנו במגדלים מעל 16 קומות. במקום השני אשדוד עם 732 דירות, במקום השלישי לוד עם 697 דירות, רביעית נתניה עם 694 דירות ובמקום החמישי ראשון לציון עם 651 דירות במגדלים.

קראו גם:

לדברי יו"ר הפורום, האדריכל גיל שנהב מכנען-שנהב אדריכלים, "שלא כמו מדינות רבות בעולם שלהן יש משאבי קרקע רבים, אצלנו מדובר במשאב מצומצם ולכן יקר ערך. זוהי מגמה שיש להמשיך אותה בכדי להתמודד עם הגידול הטבעי הקיים לצד עלייה של יהודי התפוצות לארץ".
עידו פדלון, בעלים ומנכ"ל משותף בקבוצת שפונדר פדלון הבונה את פרויקט BRIZO בבת ים: "התב"ע של שכונת פארק הים, מתייחסת לפרויקטים של רבי קומות בלבד. מדובר בעתודת הקרקע האחרונה בבת ים שנושקת לים ולכן הביקוש למגורים במגדלים בעיר הולך וגובר".
עוד לדבריו, "מגורים במגדל יוקרה נתפסים כיום כסמל סטטוס ורבים מעדיפים להתגורר בקומה גבוהה".

2 צפייה בגלריה
ורד צרפתי זבולון
ורד צרפתי זבולון
ורד צרפתי זבולון
(צילום: ישראל כהן)

לדברי ורד צרפתי זבולון, מנכ"לית משותפת בקבוצת צרפתי שמעון, ויו"ר ועדת ביקורת בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ, הבונה פרויקט בן שבעה מגדלים בני 25 קומות בעיר: "בת ים ממשיכה להוביל מזה מספר רבעונים ברצף את התחלות הבנייה של מגדלים. העיר היא בין הבודדות בישראל ובוודאי במרכז הארץ, שעדיין נבנות בה שכונות חדשות על רצועת החוף".
עם זאת, לדבריה, "התחלות הבנייה באזור זה לקראת מיצוי. לצד זאת, בעיר יש עתודות קרקע לבניית מגדלים במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית וכן תוכניות משמעותיות ברובע העסקים המתחדש בעיר, כך שלהערכתי גם בשנים הבאות העיר צפויה לשמור על מקומה בצמרת הערים המובילות בבניית מגדלים".