בשיא הקורונה עלה במסגרת נעל"ה הנער מקס פורטי לישראל הישר לכפר הנוער עיינות נעמ"ת, ולמרות שחשב שלא ימצא בארץ אפשרויות רבות למשחק הוקי מקצועי, התברג עד מהרה לקבוצה מקומית ואפילו הספיק לטוס איתה לדובאי.
1 צפייה בגלריה
פורטי (מימין) ונציג מדובאי
פורטי (מימין) ונציג מדובאי
פורטי (מימין) ונציג מדובאי
(צילום פרטי)
קראו גם:
פורטי, שהגיע מקונטיקט שבארצות הברית, החל ללמוד החלקה על קרח עוד כשהיה בן ארבע. בגיל חמש כבר החל לשחק הוקי, וכיום כשהוא בן 16, הוא מעיד שלא היה מוותר על דקה אחת בה בילה על הקרח, גם כששיחק חמישה או שישה ימים בשבוע בעונה.
רגע לפני שעלה ארצה, היו לו רגשות מעורבים. "למרות שרציתי לבוא לכאן ללמוד את השפה העברית ואת התרבות הישראלית, השארתי את כל חיי מאחור. החברים שלי, המשפחה שלי, וכמובן קבוצת ההוקי והמאמנים שלי. קיבלתי את ההחלטה הקשה ביותר לעבור לארץ הקודש ולהתחיל פרק חדש בחיי", הוא מספר.
לפני כמה חודשים הגיע ארצה ללא ציפיות רבות בתחום ההוקי. "חשבתי שאני פשוט אשחק 'הוקי רך' אחת לכמה זמן, אבל זה לא היה המקרה", מספר פורטי. "המדריכה המדהימה שלי אושר חדד, יצרה קשר עם מגרש ההוקי בחולון ומצאה את מועדון ההוקי הראשי בבת ים. היא קישרה אותי עם מנהל הקבוצה ליאור בנדל. הוא שאל אותי היכן שיחקתי בארה"ב ובדק את הרמה שלי והציע לי לבוא להתאמן איתם".
לאחר מכן הוא חזר לאימון נוסף, "והוא הושיט לי את המדים שלי ואמר: 'ברוך הבא למועדון'. הייתי באקסטזה ומוכן להתחיל את חוויית ההוקי הישראלית החדשה שלי".
לא עבר זמן רב, ושלושה שבועות לאחר מכן המועדון נסע לדובאי לגביע האומות, כשהקבוצה "בת ים Chiefs" שיחקה מול קבוצת "גמלים אדירים" של דובאי.
"מעולם לא חשבתי שאעלה על הקרח עם גברים ברמה כזו של משחק", הוא מספר, ומסביר שהמשחק היה הראשון בו קבוצת ישראלים שיחקה באיחוד האמירויות.
"לא רק שעשינו היסטוריה עבור שתי המדינות, אנחנו ניצחנו בשני המשחקים. הראשון 9-6, והשני 10-7. במשחק השני למעשה כבשתי את השער הראשון שלי במועדון, וכל הבחורים צעקו את שמי ונתנו לי אגרופים, זה פשוט הרגיש סוריאליסטי. אם היו אומרים לי לפני כמה חודשים שאני הולך לשחק הוקי במדינה זרה, שלא לדבר על איחוד האמירויות, הייתי אומר שאין סיכוי".
אז בסוף השגת הכל, גם את ישראל וגם את ההוקי.
"עכשיו, כשאני נמצא בישראל כמה חודשים וקיבלתי את התחושה של המדינה, אני מאוד שמח בבית הספר ובקרח. כן, זה מאוד שונה מבחינתי, תמיד שיחקתי עם ילדים בגילי, אבל החבר'ה קיבלו אותי ישר ואני אוהב את זה. זו היתה נסיעה מטורפת עד כה, ואני רק מתחיל. אני מקווה שעוד הזדמנויות כאלה יבואו בדרכי בעתיד".