במהלך חודש מרץ השנה איימו ראשי מועדון הכדורגל בית"ר תל אביב לסיים את חוזה ההתקשרות עם עיריית בת ים, ובכך להביא לביטול האיחוד בין הצדדים, שנשא את השם "בית"ר תל אביב־בת ים", קבוצה שהדהימה את הכדורגל הישראלי בעונת המשחקים שחלפה, לאחר שהגיעה עד חצי גמר גביע המדינה, שם הודחה בדרבי הקטן על ידי הפועל תל אביב (2:0). מאז עברו ארבעה חודשים, והצדדים טרם הגיעו לעמק השווה.
1 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר (בלבן) בעונת האיחוד הראשונה. ממשיכים לארח בנס ציונה
שחקני בית"ר (בלבן) בעונת האיחוד הראשונה. ממשיכים לארח בנס ציונה
שחקני בית"ר (בלבן) בעונת האיחוד הראשונה. ממשיכים לארח בנס ציונה
(צילום: עוז מועלם)
קראו גם:
במועדון הכדורגל טוענים כי הם מסרבים לקחת חלק באיחוד שמבוסס על חוזה בן שנה אחת בלבד, כאשר חלקה העיקרי של העירייה בהסכם, השמשת האצטדיון למשחקים בליגה הלאומית, טרם מומש. לעומת זאת בעירייה טוענים כי מלכתחילה ההסכם בין הצדדים התבסס על מכרז לשנה אחת עם אופציה להארכה לעוד ארבע שנים.

מסרבים לספוג הפסדים

ההסכם בין מועדון הכדורגל לעירייה נחתם לראשונה באוגוסט 2019. "לעיר בת ים יש מסורת ארוכה של כדורגל, שבשנים האחרונות נבלמה", אמר אז ראש העירייה צביקה ברוט, "ואנחנו מאחלים הצלחה לקבוצה, שתזכה לתמיכה מלאה שלנו".
בנובמבר 2020 יצאה הודעה נוספת, כשהפעם הוחלט כי הניהול הספורטיבי של האצטדיון יעבור לקבוצה, שתחכור אותו מהעירייה לחמש שנים. העירייה, בתמורה, היתה אמורה להשמיש את האצטדיון לאירוח משחקים בליגה הלאומית (בין השאר, על יד התקנת תאורה והקמת טריבונות), דבר שטרם קרה, ובגינו נאלצת בית"ר תל אביב בת ים לארח את משחקיה באצטדיון העירוני בנס ציונה, בעלות של מאות אלפי שקלים בשנה שנגרעים מתקציבה הדל.
"העיכוב בשיפוצים גרם להם נזק כספי כבד", אומר גורם המעורה בהסכם, "והם מסרבים להמשיך לספוג אותו. לקחת קבוצה ולשחק איתה בעיר אחרת, זה דבר שעולה המון כסף. עבור כל משחק באצטדיון נס ציונה הם משלמים 11 אלף שקל. תוסיפי לזה מתחמי אימונים, ילדים, נוער ובוגרים, פלוס ההוצאות שהם משלמים לעיריית בת ים, וזה מסתכם בכמעט 380 אלף שקל בשנה".
בעוד פחות מחודש מתחילה עונת המשחקים הבאה. צריכה להתקבל החלטה, לכאן או לכאן.
"נכון, והקבוצה חייבת לעדכן את ההתאחדות לכדורגל במצבה. די ברור שכשאין צפי לשיפוץ האצטדיון ושהעירייה לא עומדת בדרישות אבני הדרך, לתקן טריבונות הרוסות, תאורה ותשתית, אז הם לא יודעים אם שווה להם האיחוד הזה. לדעתי זה פספוס ענק לעיר והפסד לכל חובבי הספורט בבת ים".
גורם בהנהלת בית"ר תיאר השבוע את הסטטוס בין הצדדים כ"משא ומתן מול העירייה לאחר שהקבוצה לא הצליחה לממש את החזון שלה במקום. אבל במהלך השבוע האחרון הושגו הבנות".
תסביר.
"צריך להבין, האצטדיון העירוני בבת ים הוא נכס שבמשך שנים הוזנח, קיבלנו מתקן במצב נורא והשקענו בו המון כסף. פיתחנו את הספורט בעיר ובדרך גם הענקנו מקומות עבודה לתושבי בת ים, אבל אין טעם להשקיע אם העירייה לא מוכנה להתחייב על החלק שלה, אם היא לא עומדת במה שהיא הבטיחה לגבי המקום ובמקביל גם מסרבת להתחייב לחוזה לטווח ארוך. השקעה כזאת לא עושים בשביל שנה וזהו".

העירייה: "פייק מוחלט"

בעירייה משוכנעים כי הקבוצה תתמודד במכרז החדש שייצא לקראת שנת הפעילות הבאה, אך גם הנושא הזה ככל הנראה לא מתואם בין הצדדים. "קיבלנו את המכרז רק לאחר פניית העיתון ולכן טרם התקבלה החלטה", אומר גורם בקבוצה, "אם יעלו דרישות הזויות אז נוותר, אבל אם הם יהיו רציניים ויאפשרו פעילות לאורך זמן, אז כמובן שנשקול בחיוב השתתפות במכרז. עם זאת, כל עיר, גם כאלו עם קושי כלכלי, משתתפת בהוצאות מחלקת הספורט לנוער ובמקרה של בת ים נאלץ לגייס את כל הכסף לבדנו".
מהנהלת בית"ר ת"א־בת ים נמסר בתגובה: "אנו ממתינים לפרסום מכרז להמשך הפעלת מתחם האצטדיון אשר אמור להתפרסם כבר בימים הקרובים".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "בשיחה שהתקיימה השבוע עם ראשי בית"ר, נאמר לנו מפורשות כי הטענות שעולות בכתבה אינן נכונות ונאמרו שלא על דעת הנהלת הקבוצה ובניגוד לדעתה. לדברי המועדון, הדברים מהווים הוצאת דיבה מוחלטת. אנו רואים בחומרה את העובדה שהעיתון נשען על מידע המגיע מגורמים שאינם בעלי תפקידים רשמיים, ומתוך כך אין להם מידע רשמי כלשהו. מדובר בפייק מוחלט".
כל העדכונים - חדשות בת ים