לפני כשנה פרסמנו כאן את סיפורו של א' בן העשר שחווה התעללות וחרם מצד חבריו לכיתה. השבוע הוא חגג את יום הולדתו 11, לאחר שחייו קיבלו תפנית חיובית ביותר – והיום הוא לומד בבית ספר אחר, שם רכש חברים חדשים.
לכבוד האירוע יצאה לפועל יוזמה מרגשת שהגתה אמו, ובסיועו של איש העסקים אבי איבגי שנרתם לעזרה, נערכה ל-א' מסיבת הפתעה בלתי נשכחת.
זכור, במרץ 2016 פרסמנו את סיפורו של א', כפי שגוללה אותו אמו, חד הורית ובעבר אישה מוכה. לדבריה, בעקבות הצצה אקראית במכשיר הטלפון הנייד של בנה, נחשפה לחרם החברתי שהוטל עליו בבית הספר. "הוא היה מזמין חברים הביתה, יושב יום שלם ומחכה, ואף אחד לא היה בא", סיפרה אז.
בעקבות פרסום הכתבה זכה א' לגל של תמיכה ציבורית, וילדים בוגרים מבתי ספר אחרים התנדבו לחנוך אותו, לשחק אתו בשעות אחר הצהריים ולהראות לו שאינו לבד. בהמשך הועבר הילד לבית ספר אחר, וכיום מצבו החברתי השתפר.
השבוע, כאמור, חגג א' את יום הולדתו ה־11. כמתנת יום הולדת הוא ביקש מחשב, כמו שיש לרוב תלמידי כיתתו. אך בשל מצבה הכלכלי הקשה של משפחתו, התקשתה אמו להגשים עבורו את החלום.
אז נכנס לתמונה הרב מאיר אבוטבול, מנהל בית משיח דרום. "הפצתי את הבקשה ופרסמתי את הרצון של אמו להפתיע אותו במחשב בקבוצה גדולה בפייסבוק. קיוויתי שיהיה מי שיירתם למשימה, ואכן הגיע הצדיק", סיפר אבוטבול.
אבי איבגי, איש עסקים מאור עקיבא, היה הראשון שנענה לפנייה והודיע שישמח לתרום לילד את המחשב שביקש. "שלחנו מונית לאור עקיבא, המחשב הגיע לבת ים, ובמהלך מסיבת הפתעה מרגשת שנערכה עבורו, קיבל א' את המתנה שעליה חלם. אמו לא הסתפקה בכך וארגנה לו מסיבת הפתעה נוספת בבית הספר, ולשמחתו לא היה קץ.
"הוא לא האמין למראה עיניו וממש לא הצליח לדבר מרוב התרגשות", סיפר אבוטבול. "בזכות האיש הנדיב הזה, סוף סוף קרה לו משהו טוב".