1 צפייה בגלריה
קארין ולינה מביה"ס 'דרכא' | צילום: חן כרמי
קארין ולינה מביה"ס 'דרכא' | צילום: חן כרמי
קארין ולינה מביה"ס 'דרכא' | צילום: חן כרמי
מסלול כזה לא מוצאים בכל מקום: בית הספר 'חדש דרכא' בבת ים השיק מסלול חדש להכשרה בתחום פיתוח ומחקר אלגוריתמים של בינה מלאכותית.
בעבודת הפוסט דוקטורט שלו, מורה המסלול, ד"ר נוריאל ש. מור, פיתח אלגוריתם אבחוני, רפואי, מבוסס על בינה מלאכותית, שנמצא בשימוש במספר קליניקות בארצות הברית, וכיום הוא שואף להעביר את הידע לתלמידי המסלול.
במסגרת הלימודים התלמידים עובדים על בעיות מאתגרות בתחום בינה מלאכותית, אך אין מדובר כאן בעוד מגמת לימוד סטנדרטית אלא במסלול שבוגריו מסוגלים לפתח באופן עצמאי פתרונות אלגוריתמיים לבעיות הקשות ביותר בבינה מלאכותית, כישורים הנחוצים במיזמים עצמאיים ובתעשיית ההייטק.
בין המיזמים שתלמידי המסלול כבר עובדים עליהם: מערכת שמזהה רגשות מתוך פעילות מוחית, מערכת לאבחון דלקת ריאות מתוך צילומי רנטגן ובודקת אם מדובר בדלקת ויראלית או חיידקית, מערכת לסיווג מכוניות ובני אדם ומערכת לאבחון סרטן עור.
אחת המשתתפות במסלול, קארין וולוביק (17) תלמידת כיתה יב', עובדת על מיזם מרתק במיוחד: תוכנה לזיהוי תסמונות באמצעות ניתוח כתב יד. "אני רצה להיות חלק מתעשיית ההיי טק ואין לי ספק שהמסלול יכול לפתח דלתות", היא אומרת.
גם חברתה לינה אלמן (17) תלמידת כיתה יב' הגיעה למגמה עם חלומות על עולם ההיי טק. "אבא שלי, אחי ומספר קרובי משפחה שלי בתחום לכן זה תמיד סיקרן אותי. היום אני עובדת על אלגוריתם שמסוגל לזהות רגשות באמצעות הבעת פנים ואני רוכשת המון ידע וניסיון", היא מספרת.
"תיכון חדש דרכא, מעניק לתלמידיו כלים של קדמה ומיטב הטכנולוגיה, וממקם אותם בשורה הראשונה מבחינת האפשרויות התעסוקתיות שעומדות בפניהם בארץ ובעולם", מסכמת מנהלת בית הספר, חלי ביטון.
הסתקרנתם? בואו לראות בעצמכם. תיכון 'חדש דרכא' מזמין את תלמידי בת ים והסביבה, בימי שישי בין השעות בשעה 14:00-15:00, להגיע ולראות את תלמידי המסלול בפעולה.