יצחק עזרא בן 71 מדרום בת ים, הופתע לגלות כי עבור האוכל שקיבל לביתו במהלך סגר הקורונה, עליו כעת לשלם רטרואקטיבית.
בעת תקופת סגר הקורונה, הקשישים, אשר נחשבים לאחת מקבוצת הסיכון הגדולות ביותר לחלות בנגיף, התבקשו לא לצאת מהבית, אפילו לא לשם עריכת קניות. "כמובן שאני הייתי ממושמע, אני כבר בן 71 ואיני בריא במיוחד. אז בנוסף לזה שנשמעתי להוראות גם פחדתי על בריאותי", מספר עזרא.
1 צפייה בגלריה
יצחק עזרא
יצחק עזרא
יצחק עזרא
(צילום: פרטי)
התושב מוסיף כי "מצבי הכלכלי אינו טוב ואני איני בקשר עם ילדיי מסיבות כאלו ואחרות כלומר, אני בודד ולכן מבחינתי האוכל שנשלח אלי היה מאוד משמעותי".
לדבריו, היה בטוח כי האוכל שנשלח אליו כאמור היה "תרומה, או הוראה של הממשלה בשיתוף עם עיריית בת ים. אך מה רבה הייתה הפתעתי כאשר בסיום הסגר ועם פתיחתם של המרכזים הקהילתיים, ניגשתי למועדון הגימלאים במתנ"ס גורדון בעיר שאני משויך אליו מטעם הרווחה ובו אני מקבל בשגרה 2 ארוחות ביום, התבקשתי לשלם מלבד התשלום החודשי שאותו כמובן אני משלם, גם רטרואקטיבית עבור שלושה חודשים מרץ, אפריל ומאי".
כאשר עזרא התעניין עבור מה התשלום, הרי המועדון היה סוגר בחודשים הללו, נאמר לו שזה עבור הארוחות שקיבל לביתו. "זה נראה לי גרוטסקי והזוי הדרישה הזו, הרי כל מי שמגיע פה למועדון מוכר על ידי הרווחה ויודעים את מצבנו הכלכלי, איך הם לא מתביישים לדרוש מאיתנו את זה".
עזרא לא התייאש ובדק עם חבריו למועדון מסתבר שאכן מכולם ביקשו את התשלום הרטרואקטיבי, אך לאחר בירורים נוספים התברר לו שזה בעבור עבודתה של הרכזת מהבית בעת הסגר. "תשובה חד משמעית עבור מה התשלום אנחנו לא מקבלים, המועדון היה סגור, אז עבור מה מבקשים מאיתנו קשישים, שבקושי מתקיימים רק מגמלת ביטוח לאומי את התשלום הזה?".
מעיריית בת ים טרם התקבלה תגובה.