ראש עיריית בת ים צביקה ברוט הפסיק בשבוע שעבר את העבודות על הרכבת הקלה באמצע הלילה בטענה כי הן נעשו בניגוד לחוק וללא תיאום עם העירייה. בנת"ע לעומת זאת טענו כי בעירייה היו מעודכנים והדבר נעשה בהתאם לדרישת המשטרה.
ביום חמישי שעבר פרסם ברוט כי החליט להפסיק את עבודות הרכבת הקלה ברחוב הרצל בשעות הלילה, בטענה שהן נעשו בניגוד לחוק, ללא תיאום עם העירייה ומבלי ליידע את התושבים מראש כנדרש.
1 צפייה בגלריה
"הגזימו". ברוט ברחוב הרצל
"הגזימו". ברוט ברחוב הרצל
"הגזימו". ברוט ברחוב הרצל
(צילום מתוך הסרטון)
ברוט העלה בדף הפייסבוק שלו סרטון של המהלך ואף כתב: "שוב הם הגזימו. ירדתי הלילה ב־1:00 אחרי חצות לעצור את הפעילות של נת"ע ברחוב הרצל. לא רק שהעבודות מחרישות האוזניים התבצעו (שוב) ללא אישור, אלא שאף אחד בנת"ע לא טרח להודיע לתושבי האיזור על התאריכים שבהם יתבצעו העבודות, ולהיערך לכך מבעוד מועד. את העבודות של הרכבת הקלה צריך לסיים. אין ברירה. לשמחתי הצלחנו להביא לצמצום משך העבודות ולתקן חלק מהנזק שנעשה פה בעבר. אבל אחרי שנים של התנהלות חסרת רגישות מול התושבים, ושל התעלמות מהם, נת"ע חייבת כעת לסיים את העבודות האלה במהירות ועם כמה שפחות רעש, נזק והפרעה... אם הבת ימים יקבלו הפתעות כאלה באמצע הלילה, גם הנהלת נת"ע לא תישן בשקט".
קראו גם:
תושבים רבים בירכו את ברוט על המהלך, כיוון שכידוע העבודות על הרכבת הקלה בלילה גורמות לאי־נוחות בכל רחבי עיר, אך האם אכן הן נעשו בניגוד לחוק?
מבדיקה מול חברת נת"ע, עולה כי לטענת נציגיה, החברה ביצעה את העבודות על פי דרישת המשטרה ובתיאום עם כל הגורמים הרלוונטיים. לראיה אף הוצג מסמך שנשלח לעיריית בת ים ולתושבים, בו צוין: "העבודות המדוברות הן סלילת הכביש בציר הרצל בעיר. העבודות מבוצעות ביום, למעט הצמתים, על מנת שלא לחסום את האיזור לתנועה, וזאת לבקשת המשטרה".
מנת"ע נמסר: "כלל העבודות שמבצעת נת"ע מתואמות עם כל הגורמים הרלוונטיים, ואף עיריית בת ים עודכנה מבעוד מועד. נציין כי בוצע פרסום ועדכון כלל התושבים באיזור באמצעות מסרונים, מיילים, מוקדים עירוניים ומוקד נת"ע. עם זאת, אנו מצרים על ההפרעה שנגרמה לתושבי בת ים ועושים הכל על מנת לסיים את העבודות במהירות".
מעיריית בת ים נמסר: "חברת נת"ע המשיכה בימים האחרונים לפעול ללא אישורים כחוק, וללא הודעה מראש לתושבים. לכן, ראש העיר עצר את עבודות הרכבת באמצע הלילה. לאחר כמה שעות, כשחברת נת"ע התחייבה לחזור ולפעול אך ורק על פי החוק והסיכומים, הם קיבלו אישור לחזור לעבודה. לשמחתנו, הצלחנו לקצר את משך העבודות וכעת אנו פועלים לגרום לנת"ע לסיים את העבודות כבר בתוך שבועות ספורים".
כל העדכונים - חדשות בת ים