לפני חצי שנה נפתחו בישראל סניפים ראשונים של רשת קרפור הצרפתית שהבטיחה להיות הבשורה הגדולה של המרכולים, ולתת פייט למחירים של כל המתחרים. זה לא בדיוק קרה, אבל אחרי הסניף של חולון נפתח בימים האחרונים גם הסניף הבת ימי. ומה חושבים הקונים?
4 צפייה בגלריה
קרפור מרקט. חדש במצבה
קרפור מרקט. חדש במצבה
קרפור מרקט. חדש במצבה
(צילום: אור מזר)
בחודש מאי האחרון פרצה רשת קרפור לחיינו ופתחה סניף חדש בחולון תחת השם "חולון בסיטי" ברחוב המרגנית 2 בקרית אילון (ח'300). בימים האחרונים נפתח גם הסניף של בת ים: "המרקט מגדל נחום" בשדרות העצמאות 65 בעיר.

קראו גם:

למרות ההתפשטות המהירה, דו"חות החברה שהתפרסמו השבוע, מלמדות שרחוקה מלהראות רווחים, ויש גם קונים שסיפרו על אכזבה בגזרת המחיר. "מאוד התאכזבנו", מספר ג', תושב חולון המתגורר בשכונת קרית אילון סמוך לסניף "חולון בסיטי".
למה?
"הבטיחו לנו עשרות מוצרים שלא ראינו מעולם בארץ, הבטיחו מחירי רצפה וגם הבטיחו שירות אדיב שלא הכרנו. בכל הסעיפים התאכזבנו, אף אחד לא התממש".
אתה גר ממש ליד הסניף, הפכת ללקוח קרפור קבוע?
"לא חסר איפה לקנות בחולון, ברוך השם העיר מבורכת במרכזי קניות וברשתות שיווק המוכרות מזון. יש שופרסל, טיב טעם, ויקטורי, רמי לוי ועוד – כל אחד יכול למצוא איפה נוח לו או לה. אני אמנם גר ליד הסניף של רשת קרפור בחולון, אבל אני לא רואה שום יתרון מעשי לעשות שם את הקניות השבועיות שלי. אני מעדיף לקחת את הרכב ולנסוע עד רמי לוי – אולי זה לא הסניף הכי נקי בעולם, אבל יש שם חניה, המחירים שפויים יותר מקרפור, וגם הצוות שם נחמד ותמיד עוזר".

4 צפייה בגלריה
מגה בעיר במגדל נחום, היום זה קרפור
מגה בעיר במגדל נחום, היום זה קרפור
מגה בעיר במגדל נחום, היום זה קרפור
(צילום: אור מזר)

זה המקום לציין שמרבית הסניפים כיום של קרפור ברחבי הארץ היו בעבר סניפים של מגה או של יינות ביתן, שהוסבו להיות סניפי קרפור, בדיוק כמו הסניף "המרקט מגדל נחום" ליד המצבה בבת ים, שהיה בעבר סניף של מגה, והוא אחד מ-50 חנויות שהרשת הסבה ברחבי הארץ בחודשים האחרונים.
סניפי רשת קרפור מדורגים לפי שלוש רמות מחיר (וגם היצע המוצרים בסניף מושפע מכך). הסניפים היקרים ביותר עם היצע המוצרים הקטן ביותר הם סניפי "בסיטי" של הרשת – בדומה לסניף שהוקם ברחוב המרגנית 2 בחולון.
רמת המחיר השנייה היא סדרת "המרקט" של קרפור. הסניפים הללו גדולים יותר וכוללים מבחר גדול יותר של מוצרים ומחירים. זו הסדרה אליה משתייך סניף "מגדל נחום" בשדרות עצמאות בבת ים.

4 צפייה בגלריה
סניף קרפור חולון
סניף קרפור חולון
סניף קרפור חולון
(צילום: קובי קואנקס)

חולון או בת ים לא זכו לסניף מסדרת "הייפר" – הגדול והזול ביותר ברשת, המכיל מנעד רחב יותר של מוצרים שונים מהארץ ומהעולם. סניפים כאלה הוקמו בבית שמש, נתניה ורעננה.
האם נזכה בעתיד לראות סניף "הייפר" באזור חולון או בת ים? מהחברה נמסר: "טרם ידוע".
ומה מצבה הכלכלי של רשת קרפור חצי שנה לאחר הכניסה לשוק הישראלי? בחינת הדוחות הכלכליים מלמדים שהמצב לא נוצץ. במחצית הראשונה של 2023 רשמה קרפור הפסד של 138 מיליון שקל, זאת למרות עלייה במכירות המזון ברשת בשיעור של 11.5%. כלומר, על אף שהישראלים קונים יותר מזון מבעבר, וגם מחירי המזון ממשיכים לעלות ולעלות - הרשת עדיין מפסידה כסף.
לטענת הרשת: "ההפסד נובע מהשקעות בהסבת הרשת וסגירת חנויות בזמן השיפוץ לטובת ההשקה של קרפור".
מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שווימר, התייחס ואמר: "כל חודש אנחנו מייצרים 90 מיליון שקל יותר מכירות כתוצאה מההסבה לקרפור. עד כה הסבנו 65 סניפים ונשיק עוד 15 סניפים נוספים עד סוף השנה. אנו מציגים גידול של 60% בסניפים שהוסבו, דבר שיבוא לידי ביטוי בתוצאות החציון השני של השנה".

4 צפייה בגלריה
קרפור פתח תקוה
קרפור פתח תקוה
קרפור פתח תקוה. מתפשטים
(צילום: שירות מיינט)

האם יתווספו עוד סניפים של רשת קרפור לערים חולון ולבת ים בתקופה הקרובה? סביר להניח שכן, אך נציגי הרשת לא מוכנים להתחייב בשלב זה, אך בוודאות אומרים "יש משא ומתן".
האם תושבי חולון ובת ים יעזבו את הרשתות שהם רגילים לקנות בהם כיום לטובת סניף קרפור החדש?
"הכל שאלה של היצע, מחירים ושירות", אומר תושב בת ים המתגורר באזור הסניף החדש של קרפור ואומר: "לצערי כרגע לא מצאתי את זה שם, אבל אני לא פוסל".