תקדים משפטי בבת ים: ראש העירייה המכהן, צביקה ברוט, הגיש תביעה בסך 700 אלף שקלים נגד תושב העיר והפעיל החברתי מאיר בכר. זאת, בשל סרטונים שהעלה בעמוד הפייסבוק שלו, ואשר לטענת ברוט אינם נכונים ומכפישים את שמו.
2 צפייה בגלריה
צביקה ברוט
צביקה ברוט
צביקה ברוט
(צילום: שאול גולן)
בכתב התביעה, שהוגש לבית המשפט השלום בבת ים ביום חמישי האחרון (18 במאי), מציין ברוט, המיוצג על ידי עורכת הדין רויטל בן סימון ממשרד פדרבוש – בן סימון, כי הוא תובע תחת הכובע של ראש עיריית בת ים, "המסיים בימים אלה את הקדנציה הראשונה שלו בתפקיד ומתעתד להעמיד עצמו לקדנציה שנייה". כאשר בלב התביעה פרסומים שעלו בעמוד הפייסבוק, 'פורום בת ים המקורי, מאיר בכר', שמנהל תושב העיר, מאיר בכר. לעמוד יש כ-3,700 עוקבים, רובם ככולם תושבי בת ים.
בכתב התביעה מצויינים 7 פרסומים שאותם נטען כי העלה בכר בעמוד הפייסבוק שלו, והם כוללים סרטונים מצולמים, שלגביהם טוען ברוט כי הם "דברי שקר ודיבה, הפוגעים בו, בשמו הטוב האישי והציבורי, וביכולתו להמשיך ולכהן במשרתו הציבורית". בתביעה מפורטות טענות שונות הנוגעות לפן האישי והציבורי של ברוט, ואשר לגבי כולן, טוען ראש העירייה כי הן שקריות.

2 צפייה בגלריה
"רשלנות". מאיר בכר
"רשלנות". מאיר בכר
מאיר בכר. יתמודד עם תביעת ענק
(צילום: קובי קואנקס)
אחת הטענות העיקריות בתביעה עוסקת בפרסומי בכר על כך שברוט לכאורה העלה את הארנונה לתושבי בת ים. על כך טוען ראש העירייה כי מדובר בהטעייה של הציבור, מודגש: "דבר מהפרסומים שהם נשוא התביעה לא היה ולא נברא", לשון התביעה.
לכתב התביעה הכולל כ-110 עמודים צורפו עשרות נספחים הכוללים תמונות, קטעי טקסט וסרטונים שהועלו לכאורה על ידי מאיר בכר לעמוד הפייסבוק אותו הוא מנהל, כאשר ברוט טוען שהם כוללים פרסום מגמתי, הוצאת דיבה ולשון הרע.
ראש העירייה דורש בתביעתו כי בכר יפרסם התנצלות בעמוד הפייסבוק שלו, כמו גם בתקשורת המקומית, ויפצה אותו בסכום של 700 אלף שקל, זאת בנוסף להחזר מלא של הוצאות המשפט ושכר טרחת עורכי הדין.
בתגובה להגשת התביעה, העלה מאיר בכר סרטון לעמוד הפייסבוק שלו, ובין השאר הגיב שם ואמר: "התביעה מדברת על כל הדברים שאני אמרתי ועומד מאחוריהם - שהם נכונים... אני לא מפחד משום תביעה, כי ברוט יצטרך להציג מסמכים, והוא יצטרך להוכיח את אמיתות דבריו בבית המשפט".

קראו גם:

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "לאחר שמשרד הפנים העניק אישור מיוחד, העיריה הגישה תביעת ענק נגד מי שמפרסם דיבה כנגד בכירי העירייה. הסיבה: מאות פרסומים שקריים של בכר ברשת הפייסבוק, בהם השמיץ את ראש העיר, סגניו, מנכ״לית העיריה ועובדים נוספים. בשבועות הקרובים יוגשו תביעות נוספות נגד גורמים שהפיצו דיבה דומה, בהם גם אישי ציבור לשעבר".