חשיפה ראשונה: שלומי לחיאני, הנמצא בימים אלה בתאילנד, הודיע למקורביו: בחודש מאי האחרון נגמר לי הקלון, אני חוזר לארץ ומודיע על התמודדות לראשות העיר בת ים.
2 צפייה בגלריה
שלומי לחיאני. יחזור ללשכת ראש עיריית בת ים?
שלומי לחיאני. יחזור ללשכת ראש עיריית בת ים?
שלומי לחיאני. איתות מתאילנד
(צילום: קובי קואנקס)
במאי שעבר כבר נדמה היה שלחיאני עושה ניסיון להודיע על שובו, אולם ההצהרות ברשתות החברתיות בנושא הוכחשו על ידו מאוחר יותר. בשיחה עם מיינט בת ים אמר אז על ההתמודדות מול ברוט: "האופציה על השולחן ואני חושב על זה, אבל זה לא יעשה ככה ולא בזמן הקרוב". אז האם כעת הגיע הזמן?
כזכור, לחיאני (57) שכיהן כראש עיריית בת ים בשנים 2003-2014. הושעה מתפקידו בפברואר 2014 בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו. לחיאני הודה והורשע בשלוש עבירות של הפרת אמונים, באפריל 2015 נגזר עליו עונש של שמונה חודשי מאסר בפועל (מתוכם ריצה חודשים חודשים בפועל) וקנס, והוטל עליו קלון למשך 7 שנים.
גם אם לחיאני אכן ישוב לארץ בסוף חופשת הפסח וינסה להתמודד על התפקיד המוניציפלי הבכיר בבת ים, על פי סקר של מכון סמית שנערך בפברואר 2023, ראש העיר המכהן - צביקה ברוט, מנצח בפער כל מועמד אפשרי לבחירות בסוף השנה – וזוכה לאהדת 71% מתושבי בת ים. בנוסף, ברוט גם סגר שורה של דילים פוליטיים לתמיכה בו, האחרון שבהם עם רבני תנועת ש"ס.

2 צפייה בגלריה
צביקה ברוט ראש עיריית בת ים
צביקה ברוט ראש עיריית בת ים
צריך לחשוש? צביקה ברוט
(צילום: יאיר שגיא)

הסקר גם בדק אם שלומי לחיאני עצמו יתמודד למירוץ העיר – אולם במקרה כזה רק 18% תומכים בו. בסקר שנערך בזמנו נבדק גם יוסי בכר אשר הודיע על התמודדותו לראשות העיר, אך הוא זוכה לתמיכה נמוכה של 3% בלבד.

קראו גם:

הבחירות לראשות העיר בבת-ים ובשאר הארץ צפויות להתקיים בחודש אוקטובר הקרוב, אז צפויים 130 אלף בעלי זכות הבחירה בעיר להצביע בשאלת כהונה שנייה לראש העיר צביקה ברוט, ולבחור גם רשימות למועצת העיר.