הרבה נשים וגברים יתמודדו בבחירות המקומיות 2023 בבת ים, אבל אחת מהן בולטת ברוב הנשי שלה. הכירו את רשימת "בת ים אחת", שאמנם בראשה עומד הפוליטיקאי הוותיק, אלי יריב, אבל מאחוריו ניצבת נבחרת נשית חזקה.
5 צפייה בגלריה
מועמדי בת-ים אחת בראשות אלי יריב
מועמדי בת-ים אחת בראשות אלי יריב
מועמדי בת-ים אחת בראשות אלי יריב
(צילום: ראובן קופיצ'ינסקי )
אלי יריב מוכר מאוד בזירה הפוליטית בעיר. הוא משמש כממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך והתרבות, ובעבר התמודד פעמים רבות לתפקיד ראשות העירייה. יריב הוא חלק מהקואליציה של ראש העירייה הנוכחי, צביקה ברוט, ותומך בו גם בבחירות הקרובות, אך מתמודד בנפרד גם ברשימה עצמאית למועצה - "בת ים אחת בראשות אלי יריב".

קראו גם:

יריב הוא יליד ותושב בת ים מזה 60 שנים, הוא מגדל בה את ילדיו ונכדיו. הוא למד בבית ספר גורדון בעיר, שירת בחיל האוויר, ולאחר מכן עשה תואר במנהל עסקים והתמחה כעורך דין. יריב החל בעשייה הציבורית מיד לאחר הצבא כאשר נבחר לשמש כיושב ראש מועצת הפועלים בת ים. במקביל באותם שנים החל את דרכו בעשייה עירונית כאשר עבד בשיתוף פעולה עם ראשי עיר מרכזיים: יצחק ולקר, דוד מסיקה, מנחם רוטשילד, אהוד קינמון, ובחלק מהשנים פעל גם באופוזיציה.
בבחירות בעבר זכה לתמיכה של 49.6% מתושבי העיר, כאשר סיעת "בת ים אחת" בראשותו, זכתה למספר המנדטים הגבוה ביותר באופוזיציה העירונית.

5 צפייה בגלריה
אלי יריב
אלי יריב
אלי יריב
(צילום: קובי קואנקס)

בבחירות הנוכחיות הוא מציג רשימה מכובדת למועצת העיר, 75 אחוז מתוכה הן נשים. אם תתנו לו את קולכם, זו הנבחרת שתיכנס למועצה ותייצג אתכם:
פרופסור לאה בם, נולדה ב-1946, כימאית ופיזיקאית ישראלית, המכהנת כחברת המועצה להשכלה גבוהה וכיהנה כחברת המועצה להשכלה גבוהה (יהודה ושומרון). הייתה המדענית הראשית של משרד המדע והטכנולוגיה, יושבת ראש פורום המדענים הראשיים במשרדי הממשלה והמדענית הראשית של התעשייה האווירית. עוד הייתה, חברת המועצה הלאומית למחקר ופיתוח אזרחי ויושבת ראש ועדת האנרגיה של מועצה זו, דירקטור באלתא מערכות, חברת ועדת המומחים של האיחוד האירופי בתחום ננוטכנולוגיה וננו-חומרים, מרצה בפקולטה להנדסת חומרים של הטכניון ומנהלת המחלקה לפיזיקה של מצב מוצק במרכז למחקר גרעיני שורק. חברת מועצת עיריית בת ים כ-10 שנים.

5 צפייה בגלריה
לאה בם
לאה בם
לאה בם
(צילום: ראובן קופיצ'ינסקי )

איריס בר דוד, ילידת העיר בת-ים, אשר ניהלה במשך שנים ארוכות את המתנ"ס הקהילתי עופר שבשכונת רמת הנשיא. בתקופת ניהולה הפך המתנ"ס העירוני למרכז הקהילתי הגדול בבת-ים שתכלל עבור אלפים מתושבי השכונה מספר רב של שירותים שונים. איריס מתמחה בשירותי קהילה ובנוסף כהנה כחברת ועד עובדים ועובדות ופעלה רבות למימוש זכויות כלל עובדים.
רות ולנטי, ילידת העיר בת ים, ומתגוררת בבת ים מאז ומעולם. נשואה +3. ולנטי מביאה ניסיון רב שנים בתחומי רכש בינוי ותשתיות, כאשר בתפקידה האחרון ניהלה כ-23 שנה את כלל הרכש והתשתיות (בינוי ותקשורת) של אחת מן חברות הלוגיסטיקה הבינלאומיות והגדולות ביותר. כיום עוסקת בתחום ניהול פרויקטים. לולנטי ניסיון גדול במערכת החינוך העירונית כאשר מעל 20 שנות פעלה בוועדי הורים בעיר – החל מהגנים, יושבת ראש ועד בית הספר דוד אלעזר, יושבת ראש ועד חשמונאים, יושבת ראש ועדת כספים ועד הורים עירוני בת ים. כמו כן, הייתה שותפה פעילה להקמת פורום ועדי הורים ארצי הנוכחי, ופעלה רבות מול משרד החינוך וועדים עירוניים בכלל הארץ.

5 צפייה בגלריה
רות ולנטי
רות ולנטי
רות ולנטי
(צילום: ראובן קופיצ'ינסקי )

עו"ד רחל גדרון מובילה בתחום האזרחי, כאשר על שמה אף נרשמו שתי הלכות משפטיות בנושאי אישור ומעמד אישה באירוע של גרושין. עו"ד גדרון חברת מועצת העיר בת-ים בחמש השנים האחרונות, והובילה ביתר שאת את הטיפול בחינוך המיוחד הבלתי פורמלי ואף הובילה את הקמת המרכז למשפחות לצרכים מיוחדים שנפתח בבת-ים לפני שלוש שנים.
ילנה פינסקי ווסלמן היא בהשכלתה מהנדסת תוכנה, אך לפני כעשור עשתה הסבה מקצועית לטיפול בילדים עם אוטיזם ומשפחותיהם. אמא לשני ילדים מיוחדים - נער עם אוטיזם ובת עם ADHD. פינסקי-ווסלמן היא מנתחת התנהגות עם ניסיון מעל עשור בעבודה מוצלחת עם בוגרים וילדים עם אוטיזם וקשיי התנהגות, בנוסף מנחה הורים וקבוצות, ומרצה על אוטיזם. פעילה שנים ארוכות בקהילה בהתנדבות למען ילדים עם צרכים מיוחדים במגוון דרכים כמו תערוכות ציור ואמנות, טיולים, חוגים וכדומה.
טל נוימרק, בת 32, נשואה לאביעד ואמא לארי. במקצועה פועלת בתחום בשיווק והפרסום, ומעורבת חברתית בנעשה בעיר שנים אורכות. נוימרק הובילה מספר מיזמים חברתיים כגון "תיק לכל תלמיד", "בת ימים מבשלים לבת ימים" ועוד.

5 צפייה בגלריה
טל נוימרק
טל נוימרק
טל נוימרק
(צילום: ראובן קופיצ'ינסקי )

יוסי היזמי, בן 29, יועץ פרלמנטרי ויזם חברתי. בשנת 2018 הצטרף יוסי לחיים הציבוריים וכיהן במגוון תפקידים. בשנים האחרונות, ניהל בעיר פרויקטים במגוון תחומים - צעירים, ספורט וחופי הים. עם פרוץ מגפת הקורונה הקים את המיזם "בת-ימים מבשלים לבת-מים" שמטרתו לספק ארוחות חמות לניצולי שואה ומשפחות מעוטות יכולת בימי שישי על ידי גיוס מתנדבים תושבי בת-ים אשר פועל באופן שוטף עד היום.
אלי יריב: "אני גאה שסיעת בת-ים אחת מובילה גם בנושא קידום הנשים בשירות הציבורי. אני רואה חשיבות אדירה ביצירת רוב נשי בעשייה הציבורית במועצת העיר ואני שמח שהנשים החזקות והמובילות של בת-ים אחת יוסיפו לתרום מהרעיונות הייחודיים שלהן ויכולותיהן המקצועיות המעוררות השראה. נבחרת הנשים שלנו הן הלב והנשמה של סיעת "בת-ים אחת". הן מייצגות את הגיוון החברתי והתרבותי של העיר ונושאות איתן את המענה לכלל הצרכים של התושבים. אני תקווה שגם הציבור יבין את החשיבות גם כן ויצביע לנבחרת הנשים המצוינת הזו כך שנזכה שכמה שיותר מהנשים שלנו בנבחרת שלנו יכנסו למועצת העיר".