לפני מספר ימים פרסם חבר מועצת העיר, מאיר הוני, סרטון בו הוא קורא לתושבי העיר בת ים, שלא להצביע לראש עיריית בת המכהן יוסי בכר. הדבר עורר סערה רבה, בעיקר בגלל קרבתו הרבה של הוני אל בכר, ובגלל שעוד בתחילת השבוע נמנה הוני על חברי סיעתו של בכר.
הוני, שגם שימש בעבר סגן ראש עירייה בקדנציה של שלומי לחיאני, אמר היום בהמשך להצהרה שנתן: "אי אפשר להחליף ראש עירייה במהלך קדנציה. יצאתי שבוע לפני הבחירות כי זה המועד הכי נכון להשפיע. זה בער בקרבי וידעתי שאני הולך לעשות את המהלך הזה.
"אני תומך באלי יריב, וקורא לאנשים להצביע לו, ואני מאיר הוני לא מצביע לרשימת בת ים בראש מורם שאני חלק ממנה, אלא לסיעתו של אלי יריב".
הוני מספר שבשנים האחרונות הוא נוכח לראות ש"בכר לא מוביל יוזמות, לא עושה מהלכים, לא יוזם שינויים אלא מובל על ידי גורמים חיצוניים, לכל מיני מהלכים מכל מיני טעמים כאלה ואחרים, ואינו לא מצליח לפעול כסמכות של ראש עיר בהרבה מקרים.
"בבת ים הארנונה היא בין הגבוהות בארץ, הגדיל יוסי בכר לעשות ואישר לחברה חיצונית שהציעה לו למדוד את בתיהם של תושבי בת ים, על מנת לגבות יותר כספי ארנונה מהתושבים, החברה הזאת עוברת בית בית ובניין בניין ומחפשת הכנסות נוספות לעיריית בת ים, המודדים מטעם החברה חלקם כלל לא מוסמכים לכך, הם מביאים את האינפורמציה לעירייה, והעירייה גובה יותר כספים מהתושבים, גם ככה הארנונה גבוהה ודרקונית, ובתור ראש עיר הוא צריך להתחשב ולא לחפש מקורות הכנסה אצל התושבים המסכנים.
"עליו לחפש הכנסות עירוניות על ידי פיתוח אזורי העסקים, על ידי ייעול המערכת בעיריית בת ים, הכי קל לגבות מהתושבים", הוני מוסיף ואומר שלא די בכך, "בכר אף הוסיף פקחים עירוניים, שמחלקים דו"חות חניה כדי להגדיל את הכנסות העירייה".
1 צפייה בגלריה
בכר. פנה למשרד הפנים
בכר. פנה למשרד הפנים
בכר. פנה למשרד הפנים
מהלך שלא נעשה ביוזמתו, ובשליטתו, של בכר, וכל זה על מנת לרשום אלפי דוחות חניה מיותרים, בכל שנה דוחות החניה בבת ים מכניסים לעירייה יותר ויותר כספים, אך מאידך העירייה לא מייצרת עוד מקומות חניה, בהתאם להכנסה מהדוחות, הרי הכסף הזה אמור ללכת לפתרון החניה" עוד הוא מוסיף " אני מאיר הוני לא מתכוון להצביע לרשימת "בת ים בראש מורם "למרות שאני חלק ממנה, ומצביע לסיעתו של אלי יריב, כדי לחזק אותו, יריב הוא המועמד המנוסה ביותר לראשות העיר, אך גם שאר המועמדים ראויים, יש להם רצון להביא שינוי, להחליף את המצב הקיים"
סיעת בת ים בראש מורם סירבו להתייחס לעניין, אבל גורמים מקורבים מוסרים ש"מדובר באדם ממורמר שמוקם במקום השמיני ברשימה שלדעת הסיעה הוא ריאלי אך לדעתו לא. לפני חודש ימים הוא השתתף בכנס הבחירות של הסיעה כמועמד, עלה לבמה והביע תמיכה".