2 צפייה בגלריה
בכר. "עומדת מאחורי נבחרת מנצחת" | צילום: קובי קואנקס
בכר. "עומדת מאחורי נבחרת מנצחת" | צילום: קובי קואנקס
בכר. "עומדת מאחורי נבחרת מנצחת" | צילום: קובי קואנקס
מחרתיים (שלישי) תצא בת ים לסיבוב בחירות נוסף כדי להחליט מי יהיה ראש העירייה הבא שלה. כל זה אחרי שיא נוסף שנשבר במתיחות בין ראש העירייה יוסי בכר לצביקה ברוט, כאשר צעיר נעצר בחשד לאיומים על צביקה ברוט. בכר, אגב, גינה את המעשה.
בסיבוב הראשון קיבל בכר כ־35 אחוז מקולות הבוחרים, לעומתו ברוט קיבל כ־30 אחוז. בשני הצדדים, משדרים תחושת ניצחון, אבל מי באמת מגיע להתמודדות הזאת מלמעלה?
"לשמחתי עומדת מאחוריי נבחרת מנצחת שמורכבת מאנשים שכל כולם לב ונשמה למען העיר בת ים", אומר בכר בראיון לקראת היציאה לסיבוב השני. "שותפתי אסתר פרון אשת החינוך הנהדרת, אשר אין משפחה אשר לא זכתה ליהנות מתפקודה המסור, ואיציק דריקס, הלב של בת ים, איש עבודה רציני ומסור לכל צורכי העיר וכמובן שמעון ועקנין היקר, גברת אילנה נג'ר יו"ר אקים בת ים, ומר אלי כהן מחזיק תיק הגמלאים. כל אלה מהווים נבחרת חזקה ומגובשת שתמשיך בהנהגתי להוביל את בת ים".
איך אתה מנתח את תוצאות הסיבוב הראשון? "בבחירות האלו היו שלושה מתמודדים. אלי יריב שמתמודד למעלה מ־20 שנה קיבל את מה שהוא מקבל באופן מסורתי - 20 אחוז. הציבור בכל פעם מחדש שולח אותו הביתה. גם אלה שהתייצבו מאחורי ברוט מייצגים אחוז נוסף בעיר שבכל פעם מפסיד. הפעם הופיעו עוד שלושה מועמדים נוספים, והם הסיבה העיקרית לסיבוב השני. בסיבוב הראשון זכיתי במרבית קולות הבוחרים, וכך אני מאמין שיקרה גם בסיבוב השני".
אחוז המצביעים היה נמוך מהממוצע הארצי, מה לדעתך צפוי לנו בסיבוב הבא? "בימים שאחרי הבחירות קיבלנו אלפי פניות של תושבים שסיפרו שלא יצאו להצביע כי חשבו שאנצח בכל מקרה. אין ספק שאחוזי ההצבעה הנמוכים ואולי השאננות שהיתה בקרב חלק ניכר מתומכיי הביאה לכך שלא ניצחנו כבר בסיבוב הראשון. אני קורא היום לכל התושבים, צאו והצביעו יוסף בכר, כדי שנוכל להמשיך ולהוביל את תנופת הפיתוח של בת ים".
החבירה של אלי יריב לברוט מסדרת יחסי כוחות מאוד ברורים. "לא. היא רק מחדדת את ההבדלים ומורידה את המסכות, לפתע איש מפלגת העבודה מר יריב חבר לליכוד, וכל זה בשביל לנסות ולקבל תפקיד. פתאום נעלמה האידיאולוגיה. בכל כנס יריב השחיר את ברוט והיום הם משלבים ידיים?
"תושבי בת ים הם אנשים של כבוד, אנשים עם גאווה, אנשים של אמון. הם לא תומכים בעלים נידפים ברוח, שחושבים רק על משכורת ותפקיד. מדברים על שינוי, אבל זאת אותה חבורה שהייתה ונשארה מזוהה עם ראש העירייה לשעבר, יהושוע שגיא - אותה גברת בשינוי אדרת".
2 צפייה בגלריה
בכר מאחורי הפרגוד | צילום: קובי קואנקס
בכר מאחורי הפרגוד | צילום: קובי קואנקס
בכר מאחורי הפרגוד | צילום: קובי קואנקס
לפחות לפי חלוקת המנדטים תתקשה לקיים קואליציה יציבה. "לא מסכים. אנחנו ממשיכים עם השותפים הקואליציוניים שלנו, חברי רפי ברנז סגן ראש העיר מסיעת ש"ס, וחברתי סגנית ראש העיר אירנה גנין מ'ישראל ביתנו', ולאחר הבחירות נקים קואליציה רחבה ככל שניתן ונזמין את כל מי שרוצה את טובת בת ים ואת המשך הפיתוח והשגשוג שלה, להצטרף אלינו".
אם בכל זאת תפסיד בבחירות, אתה מתכוון להישאר במועצה? "אני מתכוון לנצח בעזרת השם ולהמשיך בתנופת הפיתוח של העיר למען תושבי בת ים. אין לי ספק כי יש המון דברים לעשות, לשפר ולחדש בעיר ואני מתכוון בכל כוחי לעשותם. נולדתי בבת ים גדלתי בה ואמשיך לפעול למענה כל חיי".