"בחרת לירות לעצמך בראש", כך כתבה יו"ר סיעת מרצ בבת ים, קטי פיאסצקי-מורג ליו"ר בת ימים פלוס צעירים, ירון לוי, בתגובה לפוסט שבו ביטא את לבטיו לקראת סיבוב הבחירות השני.
כזכור, סיעתו של לוי קיבלה 2 מנדטים בסיבוב הראשון, שהם 3,431 קולות, וסיעתה של פיאסצקי-מורג מנדט אחד שהוא 2,404 קולות. לוי ופיאסצקי-מורג טרם החליטו במי או אם בכלל לתמוך בצביקה בבחירות בעוד יומיים.
פיאסצקי ככל הנראה לא תחבור לבכר אבל עוד לא הביעה את תמיכתה בברוט, והחלטה של לוי, היא זאת שיכולה בנסיבות מסוימות להכריע את הכף. פוסט שפרסם לוי ובו הביע את התלבטויותיו, העלה את חמתה של פיאסצקי-מורג.
לוי כתב על פגישתו עם בכר ועל כך ששקל את הצעתו שהגדיר אותה "הסכם שכל חבר מועצה היה חולם עליו". בסיום כתב שהוא נותר בעצם עם כדור אחד בקנה והוא יכול מצד אחד "לירות בליבם של בוחרי וללכת בניגוד לעקרונות שאני מוביל, ואפשרות שנייה 'לירות לעצמי ברגל' ולהישאר בלי הסכם אבל עם ערכים ועקרונות".
פיאסצקי-מורג ענתה לו בפוסט משלה: "אני קוראת את הפוסט הזה ולא מאמינה. הלוחם הגדול אוהב לעמוד על שלו רק בזירה התקשורתית. בזירה הפוליטית הוא נכשל בענק. ירון מדבר על העקרונות שלו אלא אם כן להיות 'מיני-מי של יאיר לפיד זה עקרון. אני עד היום לא מצליחה להבין על אילו עקרונות הוא מדבר ואם יש לו עקרונות בכלל.
אני הייתי במצב דומה לפני חמש שנים. הסיטואציה שלי הייתה אפילו מורכבת יותר. הייתי לשון המאזניים עם מנדט אחד מול ראש עירייה נבחר. אני לא היססתי ולא העלתי על דעתי לחבור לשלומי לחיאני. בדיוק כפי שלא הייתה לי ואין לי שום כוונה להפגש עם יוסי בכר.
מה לא הציעו לי? הכל! בדיוק כמו ירון יכולתי להכנס בקדנציה הראשונה שלי ולהיות סגנית בשכר ולקחת כל תיק שרציתי. נכון, זאת הזדמנות יוצאת מן הכלל לקדם דברים אבל לי היה ברור שהמאבק בשחיתות הוא מעל הכל.
"ירון ידידי, מרוב התלבטות אם לירות לבוחרים שלך בלב או לירות לעצמך ברגל לא שמת לב וירית לעצמך בראש. הפוסט הזה הוא התאבדות מבחינה פוליטית. מכירים את הסיסמה של 'יש עתיד'? 'באנו לשנות'? אז ירון - באתם לשנות ויצאתם משונים.
"לא משנה מי יהיה ראש העירייה בעוד שבוע אני מקווה שסיעת 'בת ימים פלוס צעירים פלוס מבולבלים פלוס שכחנו שהבטחנו לכם להלחם בשחיתות', תשב באופוזיציה. מבטיחה ללמד אתכם את כל מה שלמדתי שם.