נכון, אלה לא ימים רגילים של היערכות לפסח וכמעט אף אחד מאיתנו לא בשגרת חייו הרגילה.
גם אצלנו, לעבודה מהבית נוספו שלושה ילדים בחינוך ביתי, מה שהופך את הכל ליותר מורכב אבל גם מייצר המון חוויות משפחתיות כיפיות.
אחד הדברים שהצליחו להשתרש אצלנו בשבועות שחלפו הם בישול משותף ולימוד טכניקות של קילוף, חיתוך, קיצוץ ועוד. אני מקווה שזה משהו שנצליח לקחת הלאה גם אל שגרת חיינו בהמשך.
אז למרות שסדר הפסח של רובנו בוודאי יהיה מצומצם, זה לא אומר שאי אפשר להשקיע במנות כיפיות עונתיות וטעימות.
זה גם הזמן לתמוך בחקלאות המקומית ולמצוא חקלאי שעושה משלוחים לאזור שלכם ולבשל הכי #מהשדהאלהצלחת שאפשר.
מצרפת לכם מתכון אביבי, חגיגי, משמח ותומך למערכת החיסון, של בצל אפוי ממולא בממרח שום אביב.
אך קודם כל, נעים להכיר, מי אתה שום אביב?
שום אביב / שום ירוק הוא בעצם אותו הצמח שאנחנו מכירים כשום יבש שנקטף עוד לפני שסיים להתפתח.
באביב פקעות השום כבר די גדולות אך עדיין לא מופרדות לשיניים ועדינות במיוחד. טעמו של השום האביבי עדין, מרענן ומעט חריף והוא יכול להעשיר בעונה זו כל תבשיל. ניתן להשתמש בכל חלקיו (אני נוהגת להשתמש בו ללא העלים).
לשום סגולות רבות, ביניהן סיוע למערכת החיסון, עזרה באיזון שומנים בדם, תרומה לבריאות מערכת העיכול, הגנה מפני עקיצות חרקים ועוד.
אז למה אתם מחכים? אה... למתכון.
בצל אפוי ממולא בממרח שום אביבבצל אפוי ממולא בממרח שום אביב
בצל אפוי ממולא בממרח שום אביב
(צילום: ענת לשם)

בצל אפוי ממולא בממרח שום אביב

החומרים ל-15 מנות:
2 בצלים בינוניים קלופים
ראש שום אביב (שום ירוק)
1/2 חבילת כוסברה (או עלים לבחירתכם) קצוץ
2 כרישות קטנות קצוצות
1/2 כפית מלח
שמן זית איכותי
ההכנה:
חותכים בבצלים חתך אנכי עד למרכז הבצל על מנת שייפרד בבישול לגלדים שניתן למלא
שמים בסיר את הבצלים ומכסים במים
מניחים על אש גדולה ומביאים לרתיחה
מנמיכים את האש ומבשלים כחמש דקות נוספות
מורידים מהאש, שופכים את המים החמים וממלאים מים קרים במקומם
מחממים תנור ל-180 מעלות
בזמן שהבצלים מתבשלים ומתקררים טוחנים את יתר המרכיבים לממרח
מפרידים את גלדי הבצל, ממלאים ומניחים בתבנית
אופים כעשרים דקות או עד שהבצל מתחיל להתקרמל.
בתיאבון, חג שמח וימים בריאים!
ענת לשם – נטורופתית ND, תזונה במעגל החיים