מבצע סבתא: כשמנהלת מחלקת השירות וחווית המטופל בוולפסון, לירון לוינברג שמעה משכנתה על קבוצת נשים תושבות חולון שסורגות בובות במהלך מלחמת 'חרבות ברזל', היא החליטה לעשות כל שביכולתה כדי להביא את המיזם הייחודי לוולפסון.
2 צפייה בגלריה
אחד הילדים עם בובות הסוד
אחד הילדים עם בובות הסוד
אחד הילדים עם בובות הסוד
(צילום: באדיבות בית החולים)

"דרך אחת מהשכנות בבניין בו אני מתגוררת, נחשפתי למיזם בשם 'סבתות סורגות' בעיר וראיתי הזדמנות ליצירת שיתוף פעולה עבור הילדים המאושפזים וכך נולד מיזם 'בובת סוד'", היא מספרת השבוע, "אחת מהסבתות הסורגות אמרה לי שבזכות הפרויקט היא מרגישה שהיא התחילה לחיות".
אירית וקס, תושבת חולון בת 74, אם לשלושה וסבתא ל-9 נכדים, מובילה את המיזם בעיר. "המטרה הראשונה הייתה שזו תהיה קבוצת סריגה שבזכותה נשים פנסיונריות לא ישבו לבד בבית, אלא שייהנו וירגישו תחושת שייכות לצד הנתינה לקהילה", מסבירה אירית.

קראו גם:

קבוצת הסריגה, מונה עשרות נשים סורגות והולכת וגדלה מדי חודש: "יש לנו סורגות בכל הגילאים, החל מגילאי 60 עד 90. לא צריך ידע מוקדם בסריגה, חשוב לנו שמי שסורגת תעשה זאת באהבה.
"תחושת הסיפוק גדולה מאוד. הסורגות מרוצות כל כך כשהן רואות תמונות של ילדים מחובקים עם בובות הסוד, זה שווה הכול ועושה המון טוב לכולם".
במסגרת שיתוף הפעולה עם המרכז הרפואי וולפסון, כל ילד מקבל בובה לקראת פרוצדורה רפואית או במהלך אשפוזו. "אנחנו קוראים להן 'בובות סוד' וילדים ממש משתפים אותן בחרדות ובפחדים שלהם, מה שמסייע להרגעתם והפחתת הלחץ הכרוך בביצוע הבדיקות הרפואיות", הוסיפה לירון לוינברג.

2 צפייה בגלריה
הסבתות הסורגות
הסבתות הסורגות
הסבתות הסורגות
(צילום: באדיבות בית החולים)

ולא רק לילדים חולים. גם עבור חיילים הן תורמות. "אחת הסבתות סיפרה למשל כי הנכד שלה נלחם בעזה וישמח לקבל יחד עם חבריו הלוחמים צעיפים וכובעים, לא חשבנו פעמיים ונרתמנו למשימה. סרגנו בין 800-900 סטים של כובעים וצעיפים לחיילים עד כה. בנוסף, סרגנו בובות גם לילדי העוטף שפונו מביתם".
הקבוצה פתוחה למתנדבות נוספות וגם לתורמים. "אני רוצה להודות לכל התורמים והתורמות שתורמים לנו את החומרים ואת הציוד לסריגת הבובות. ללא התרומות הללו, לא נוכל להמשיך בפעילות ועל כן אני קוראת לכל מי שבאפשרותו לתרום למיזם שלנו, נשמח לקבל תרומות נוספות".