בתקופה האחרונה פתחו בתי החולים ברחבי הארץ במבצע גבייה רחב היקף, המתייחס לחובות שחלקם משנת 2011 ולאירועים שבעל החוב כלל לא זוכר.
1 צפייה בגלריה
להישמע להוראות כוחות הביטחון. וולפסון, צילום: קובי קואנקס
להישמע להוראות כוחות הביטחון. וולפסון, צילום: קובי קואנקס
להישמע להוראות כוחות הביטחון. וולפסון, צילום: קובי קואנקס
בין בתי החולים שלוקחים חלק במבצע גם בית חולים וולפסון, שפתח לאחרונה מערך גבייה חדש שלמעשה 'מנער' את האבק מחובות ישנים.
אז מה אפשר לעשות? פשוט לפנות לרופא המשפחה ולבקש תיעוד רפואי מהתקופה הרלוונטית שיוכיח שפניתם לחדר מיון מסיבה מוצדקת ולהעביר הסבר לקופת החולים.
"קבלתי דרישת חוב מלפני שלוש שנים על ביקור במיון עם בתי הקטנה", מספרת ר', תושבת האיזור, "הילדה התעוררה בליל שישי בצרחות אימים בגלל כאב אוזניים, אני אישה שומרת שבת אבל באותו רגע לא היססתי, נתתי לה משכך כאבים, הלבשתי אותה במעיל חם ונסענו למיון במהירות.
"בדרך הילדה ממש בכתה ואמרה לי שהיא גם מרגישה עקצוצים בלשון, זה היה מפחיד. עד שהגענו למיון היא קצת נרגעה ולצוות היא נראתה יותר רגועה, נתנו לנו טיפול מקומי ושלחו אותנו להמשך טיפול אצל רופא אוזניים שאכן זיהה נוזלים באוזן והנושא טופל.
"לרגע לא חשבתי שכאב אוזניים חמור אצל ילדה קטנה באמצע הלילה דורש הפנייה אבל מסתבר שטעיתי. פניתי לקופת החולים עם כל המסמכים, הסברתי את המצב ולשמחתי החיוב בוטל".
מתברר כי לרוב מדובר בדרישות חוב עקב אי הנפקת טפסי הפנייה הידוע בשמו טופס 17 ושאינו עולה כסף במידה והפניה מוצדקת. לכן במקרים רבים לא מחויבים המטופלים לשלם ולמרות שאין זה חלק מהנוהל הקבוע בקופות החולים, הם מעניקים פעמים רבות טופס 17 באופן רטרואקטיבי.
בנוסף, מומלץ להתחיל לטפל בנושא בהקדם כיוון שהתעלמות מדרישת חוב עלולה לגרור לקנסות ועיקולים ובמצב כזה יותר קשה לפתור את הבעיה.