1 צפייה בגלריה
הצילום שהציל את רבקה | צילום: באדיבות 'מכבי'
הצילום שהציל את רבקה | צילום: באדיבות 'מכבי'
הצילום שהציל את רבקה | צילום: באדיבות 'מכבי'
רבקה בת ה־68 יצאה לטיול מאורגן בטורקיה. במהלך הטיול היא מעדה וקיבלה מכה בגב. כאשר חזרה לארץ, עדיין חשה בכאבים וקבעה תור לאורתופד. בצילום של עמוד השדרה, ד"ר עמית שרים גילה סדק באחת החוליות, אולם מה שהוא עוד גילה, ללא ספק הציל את חייה.
כאשר רבקה הגיעה לד"ר שרים, אורתופד ב'מכבי' בחולון, עם הצילום, לא הסדק בחוליה הוא זה שהטריד אותו. "הוא אמר לי שהוא מבחין במפרצת בטנית ושעליי לפנות בדחיפות לחדר המיון", מספרת רבקה. "לא הבנתי איך ממכה פשוטה בגב, אני עומדת בפני אירוע מסכן חיים".
ד"ר שרים: "אבי העורקים הוא העורק הראשי בגוף, שיוצא מן הלב ומספק דם לכל האיברים. מפרצת בטנית היא התרחבות של העורק הראשי היוצר בליטה כעין בלון. הסכנה היא שהמפרצת תגרום לקרע בדופן העורק וכתוצאה מכך לדימום מהיר הגורם למוות בתוך דקות ספורות. כאשר אני מפענח צילום, אני לא בודק נקודתית רק את הבעיה שלשמה הגיע המטופל, אלא בוחן את התמונה המלאה".
"כאשר הגעתי לחדר המיון בוצעו בדיקות נוספות מקיפות", מספרת רבקה. "אם הופתעתי לשמוע על המפרצת, הופתעתי עוד יותר לשמוע שיש ממצא של גידול על הכליה הימנית שלי. אני מאמינה שבחיים אין צירופי מקרים, וכנראה הייתי צריכה לקבל מכה בגב כדי שאגיע לד"ר שרים ושחיי ינצלו פעמיים".