רוזה קוסטובסקי בת ה-89 מבת ים, החלה לפני מספר חודשים להרגיש חולשה, כאבים וירידה במשקל. לאחר שלא יכלה לשאת יותר את הכאב, החליטה לפנות לבית החולים וולפסון. שם גילו שיש לה גידול ממאיר בלבלב.
2 צפייה בגלריה
רוזה קוסטובסקי. הצילו את סבתא
רוזה קוסטובסקי. הצילו את סבתא
רוזה קוסטובסקי. הצילו את סבתא
(צילום: המרכז הרפואי וולפסון)
"אחרי חמישה חודשים של תסמינים, רק כשהגעתי לוולפסון, הרופאים הצליחו לאבחן את הבעיה שממנה סבלתי", מספרת קוסטובסקי, אם לשניים, סבתא לשני נכדים, וארבעה נינים.
היא הגיעה למרכז הרפואי וולפסון בשל ירידה חדה במשקל וחולשה כללית, אולם היא לא תיארה לעצמה מה הסיבה. "לא אכלתי ולא שתיתי שבועות. הרגשתי שבר כלי ונחלשתי מיום ליום. אחרי כל כך הרבה זמן של חולשה, הבנתי שאני צריכה לעבור ניתוח", היא אמרה.
משמעות האבחנה הייתה שסבתא רוזה צריכה לעבור ניתוח מורכב להסרת הגידול – ניתוח על שם וויפל, שנחשב למאוד מסוכן בגילה.
"בניתוח זה, אנו כורתים את ראש הלבלב וחלק מגוף הלבלב ובתוכם הגידול יחד עם התריסריון, כיס המרה, חלק מהקיבה ובלוטות הלימפה מסביב. לאחר מכן משחזרים את מערכת העיכול. מדובר בניתוח בעלת רמת מורכבות גבוה, אשר אורך בין 4-6 שעות", מספר ד"ר חאלד אלנקיב, כירורג מצוות המנתחים במחלקה כירורגית א', בבית החולים וולפסון.

2 צפייה בגלריה
בית החולים וולפסון. נרתמו למבצע המסובך
בית החולים וולפסון. נרתמו למבצע המסובך
בית החולים וולפסון. נרתמו למבצע המסובך
( צילום: אבי מועלם)

קראו גם:

"חששתי כל כך לפני הניתוח, וחשבתי כל הזמן על ילדיי ונכדיי", מספרת סבתא רוזה ומוסיפה: "אבל ד"ר לקס, הרופא האחראי על תחום זה, ישב והסביר בסבלנות רבה לי ולמשפחה את החשיבות של הניתוח, תמך והשרה בי ביטחון והחלטתי לעבור את הניתוח למרות הקושי והסיכונים".
למרבה המזל, סבתא רוזה עברה את הניתוח בהצלחה, והגידול הוסר בשלמותו. בימים האחרונים היא החלה לחזור לתפקוד מלא ולשגרת חיים יוצאת מן הכלל, ומספרת כי היא מרגישה מצוין, מצבה הכללי השתפר והיא למעשה חזרה לחיים.
קוסטובסקי: "אני רוצה להודות לכל הצוות הרפואי של וולפסון, פשוט מלאכים. הרגשתי בידיים כל כך טובות וקיבלתי יחס חם סביב השעון, אני שמחה לחזור הביתה למשפחה".