אסף (שם בדוי) אב לשלושה ילדים קטנים, הגיע למכון הדימות בראשון לציון עם תלונה שגרתית על כאבים בבטן. הוא לא שיער לעצמו שהמפגש עם יודיתה בלקינד, רנטגנאית וטכנאית אולטרסאונד, ישנה את חייו.
1 צפייה בגלריה
הצילה את חייו. יודיתה בלקינד
הצילה את חייו. יודיתה בלקינד
הצילה את חייו. יודיתה בלקינד
(צילום: מכבי שירותי בריאות)
קראו גם:
"אסף הגיע אלי לבדיקת אולטרסאונד עקב כאבים באזור הבטן", מספרת יודיתה שעובדת בתחום כבר למעלה מעשור. "כחלק מהליך התשאול השגרתי שאלתי אותו כמה שאלות טכניות כמו מספר תעודת הזהות ומי הרופא המטפל שהפנה אותו. אסף ענה לי על השאלות בקול צרוד, שמיד עורר את חשדי. לא היה מדובר בצרידות רגילה שנגרמה עקב התקררות, אלא במשהו אחר. לא הייתי רגועה ואחרי שעשיתי לו את הבדיקה שלשמה הגיע, עיכבתי אותו לכמה דקות ושאלתי אותו כמה זמן הוא סובל מהתופעה והאם בדק את הנושא בעבר. אסף ענה לי שהוא סובל מהצרידות הרבה זמן ואפילו חשב ללכת לקלינאית תקשורת כדי לטפל בנושא, אבל דחה את זה בגלל עומס בעבודה וטיפול בילדיו הקטנים שלא השאיר לו זמן פנוי לעצמו".
הטכנאית החרוצה החליטה לעשות מעשה ולבצע למטופל צילום נוסף על דעת עצמה. "היה כבר סוף היום והוא היה האחרון בתור, אז החלטתי שאני לא מוותרת ועושה לו גם בדיקה באזור הצוואר", היא מוסיפה. "בהתחלה הוא קצת התנגד ואמר שאין לו זמן ושאין לו טפסים מתאימים, אבל החלטתי לא לוותר. אמרתי לו שנעשה את הבדיקה ואחר כך נטפל במה שצריך - וכך היה".
"ברגע שהנחתי עליו את המתמר חשכו עיני - זיהיתי גידול בבלוטת התריס", היא נזכרת. "למחרת בבוקר כבר דיברתי עם הרופאה והראיתי לה את הממצאים של הבדיקה ומשם הכל התחיל להתגלגל. מסתבר שצדקתי בחשדות שלי ושהממצא בצוואר התגלה כגידול ממאיר מסכן חיים".
לפני כמה ימים התקשרתי לשאול את אסף מה שלומו והייתה שיחה מאד מרגשת. הוא סיפר לי שהוא עבר ניתוח להסרת הגידול וכיום מקבל טיפולים נוספים, אבל מרגיש טוב וכבר חזר לעבוד.  עבורי זו הייתה תחושה מדהימה ומרגשת מעין כמוה, כי אני יודעת שזכיתי להציל בן אדם ומשפחה שלמה ואין נהדר מזה. אני ממש שמחה שהלכתי בעקבות תחושת הבטן והניסיון שלי ושלא ויתרתי לו על הבדיקה. לפעמים זה מה שעושה את כל ההבדל".
 כל העדכונים - חדשות בת ים