ראש עיריית חולון מוטי ששון וראש עיריית בת ים צביקה ברוט הוציאו השבוע מכתב לשרת התחבורה מרב מיכאלי, בדרישה לשפר את שירותי רכבת ישראל לתושבי שתי הערים.
לדבריהם, ריבוי הפרויקטים התחבורתיים של המשרד (הרכבת הקלה, מהיר לעיר ואופנידן) הביאו לסגירה או לצמצום של נתיבי נסיעה בעריהם, שמקשים מאוד על ההתניידות בכבישים. בנוסף, בשעות השיא של הבוקר ואחר הצהריים ישנן רכבות שמדלגות ולא עוצרות כלל בתחנות חולון/בת-ים - הן לכיוון צפון והן לכיוון דרום. זאת לטענתם בעקבות החלטות חד צדדיות וללא תיאום.
2 צפייה בגלריה
ברוט וששון
ברוט וששון
ברוט וששון
(צילומים: קובי קואנקס)
קראו גם:
"הרחבת הרכבות שמדלגות בשעות השיא על כלל תחנות חולון ובת-ים", כותבים ששון וברוט, "נעשתה על מנת לחסוך כ-8 דקות בלבד לטובת תושבי הדרום, בעקבות לחצים שהפעילו עיריות אשדוד ואשקלון. אולם, למרבה הצער, לוח הזמנים החדש יוצר פערים של כ-30 דקות בין הרכבות, לרעת תושבי חולון ובת-ים, ופוגע קשות ביכולת הניוד והשילוב שבין רכבת לבין תחבורה משלימה".
שני ראשי הערים מתייחסים בפנייתם גם להפעלת הרכבת במוצאי שבת ולטענתם, "שעת תחילת השירות - 21:00 מספקת פתרון חלקי בלבד ויש להקדים את השעה לפחות ל-19:00, בהתאם לשעת יציאת השבת".
עוד טוענים ברוט וששון, כי החלטות אלה מצביעות על חוסר התחשבות משווע בתושבי חולון ובת-ים ובכ-4 מיליון משתמשי הרכבת. "נודה לך אם תורי לגורמים המקצועיים הרלוונטיים לבחון מחדש את נושא דילוג הרכבות בארבע תחנות חולון ובת-ים, כמו גם את נושא הקדמת שעת תחילת השירות במוצאי שבת, וזאת למען שיפור רמת שירות התחבורה הציבורית לתושבינו ולשם הגעה ליעדים עליהם הצהיר המשרד שבראשותך", חתמו ששון וברוט את מכתבם לשרה מיכאלי.
2 צפייה בגלריה
תחנת הרכבת באר שבע
תחנת הרכבת באר שבע
"לבחון מחדש את דילוג התחנות". תחנת רכבת
(צילום: הרצל יוסף)
ממשרד התחבורה טרם נמסרה תגובה.
כל העדכונים - חדשות בת ים