הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ומשרד הבינוי והשיכון אישרו לאחרונה תקציב מיוחד לקידום תוכנית התחדשות עירונית במתחם החלמית בבת ים.
בחודשים הקרובים יחלו לפעול בשכונה יועצים מקצועיים לקידום התכנית, ביניהם גם יועץ חברתי בהנחיית המינהלת להתחדשות עירונית, בכדי לארגן את הדיירים לבחירת נציגויות דיירים בכל בניין.
2 צפייה בגלריה
התחדשות עירונית ברחובות חלמית ומחרוזת
התחדשות עירונית ברחובות חלמית ומחרוזת
התחדשות עירונית ברחובות חלמית ומחרוזת
(צילום: עיריית בת ים)
על מנת לסייע לדיירים, העבירה עיריית בת ים באמצעות המנהלת להתחדשות עירונית והיחידה לעבודה קהילתית העבירו קורס התחדשות עירונית לתושבים. זאת במטרה לסייע להם להתמודד מול הבעיות שנוצרות לעתים בין הדיירים ליזמים.
הקורס, שהועבר ע"י חברת מודוס המתמחה בייעוץ חברתי בהתחדשות עירונית, נועד להקנות לתושבים ידע נדרש על התהליכים אותם הם צפויים לעבור, היכרות עם עולם התכנון, הכרות עם מסלולי פינוי בינוי ותמ”א 38, היבטים קהילתיים, משפטיים וכלכליים בהתחדשות עירונית וכן לימוד מעמיק של כלל הנושאים שיגרמו להם להיות שותפים משפיעים ונוכחים בכל התהליך, להימנע ממוקשים וסיכונים מיותרים ולהצליח לקדם את הפרוייקטים ביעילות המירבית ולשביעות רצונם.
2 צפייה בגלריה
התחדשות עירונית ברחובות חלמית ומחרוזת
התחדשות עירונית ברחובות חלמית ומחרוזת
התחדשות עירונית ברחובות חלמית ומחרוזת
(צילום: עיריית בת ים)
ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט: "הקניית ידע וכלים מעשיים זו הדרך להביא לתוצאה הטובה ביותר עבור דיירי השכונות המתחדשות. המנהלת להתחדשות עירונית היא הדרך שלנו לסייע, ללוות ולקדם פרוייקטים כך שיהיו הטובים ביותר עבור התושבים ותושבי הבניינים הסמוכים. אנו בעיריית בת ים נמשיך לקדם התחדשות עירונית תוך שמירה ותמיכה בתושבים".
קראו גם:
אדר' מיכל מאיר, מהנדסת העיר: "מתחם חלמית הוא מתחם משמעותי לקידום עבור העיר והתחדשות הצפויה תקח בחשבון מעבר להתחדשות המבנים הנדרשת גם פיתוח תשתיות חדשות, מרחב ציבורי ומבני ציבור שישנו את פני השכונה"
עומר זיו, ראש המינהלת להתחדשות עירונית: "אני מאושר לראות את העניין והקשב הרב בקרב התושבים שהשתתפו בקורס, הרי בסופו של דבר מדובר על הנכס שלהם והם לוקחים אחריות עליו. כבר במהלך הקורס ניתן היה לראות שהם מקבלים כלים ומתחילים ליישם אותם. אנחנו נקדם קורסים ופעילויות נוספות עבור כלל תושבי העיר, להעשרת הידע שלהם וההתמודדות עם תהליכי ההתחדשות העירונית".
שירה גבאי מנהלת היחידה הקהילתית מציינת שהחיבור בין האגף לשירותים חברתיים, ההנדסה והמנהלת הוא המפתח לשיתוף הפעולה המוצלח. בהתחדשות עירונית יש צורך לתת את החשיבות לצרכים של אזרחים ותיקים ולתת מענה לצרכים הסוציאלים של הדירים לאורך התהליך.
יש לכם שאלה? אתם מוזמנים לפנות בנושאי התחדשות עירונית למנהלת להתחדשות עירונית בטלפון 076-5333880 או בדוא"ל office@calcalit-batyam.co.il
לעדכונים - חדשות בת ים