למרות שעברה כמעט שנה מאז שפורסם על הסכנה הטמונה במבנה החצי גמור בטיילת בת ים, עדיין אפשר לראות בו בני נוער שמטפסים על הגג ומסכנים את חייהם. "בסוף זה ייגמר באסון", אומר השבוע תושב העיר המתריע על הסכנה פעם נוספת.
2 צפייה בגלריה
עבודות היציקה במתחם המיועד לגינה
עבודות היציקה במתחם המיועד לגינה
ילדים מטפסים על הגג. סכנת חיים
(צילום: עמי קאופמן)
את הנערים, שהפכו את הגג למין "זולה" שקטה, יכול לראות כל תושב שמטייל לאורך הטיילת, על גבול בת ים־ראשון לציון. הסכנה, כאמור, זועקת לשמיים. "זוהי לא פעם ראשונה שאני נתקל בתופעה הזאת", אומר תושב העיר, "כל המבנה הרי פרוץ, ואיך אומרים 'הפרצה קוראת לגנב', וכך גם פה. זו פשוט סכנת נפשות, ואני לא מבין איך לא עושים דבר כדי למנוע אסון אפשרי".
כאמור, גם בקיץ שעבר פורסמו תמונות של צעירים שמטפסים על המבנה תוך סיכון חייהם. אז אמרה עיריית בת ים כי "היזם נדרש להתקין גדר ושערים חדשים באתר באופן מיידי, ולא יינקטו נגדו הליכים משפטיים". שנה אחרי כן, נדמה שהאיומים מצד העירייה לא הביאו לשינוי.
2 צפייה בגלריה
"זולה על הגג"
"זולה על הגג"
"זולה על הגג"
(צילום: עמי קאופמן)
"זוהי רק תחילת החופש הגדול", אומר התושב, "ובני הנוער שרק מחפשים אטרקציות ותעסוקה ימשיכו להגיע אל חוף הים ולטפס על גג המבנה. עד שמישהו יתעורר וימנע מהם לעשות זאת, זה פשוט יימשך. הכתובת לגמרי נמצאת פה על הקיר, עכשיו רק צריך שמישהו ייקח כבר אחריות לפני שנצטער על האדישות".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: ״העיריה פנתה שוב ושוב באמצעות הפיקוח על הבניה ליזם שהינו בעלי המקום לצורך הסדרת הנושא. בשל הישנות המקרים הנושא הועבר לבחינת התביעה העירונית להמשך טיפול משפטי נגדו. עירית בת ים לא תאפשר ליזמים וקבלנים לפעול בשטחה כל עוד אלה לא ימלאו את הוראות הבטיחות המחמירות ביותר עליהן מקפידה העירייה לשמירה על בטחון ושלום הציבור״.
תגובת היזם תתפרסם כשתתקבל.