2 צפייה בגלריה
בית העלמין בחולון בת ים
בית העלמין בחולון בת ים
בית העלמין בחולון בת ים
(צילום: קובי קואנקס)
תביעה שנידונה בימים אלה בבית המשפט מעלה מציאות מדאיגה: האם מפעל לטיפול בשפכים  פועל לכאורה באופן בלתי חוקי ליד הקברים בבית העלמין בבת ים?
את התביעה המתנהלת בבית משפט השלום בהרצליה הגישו חברת אורמידן בע"מ, העוסקת בטיפול בשפכים, וחברת הבת שלה, 'לסיכו בע"מ'. באמצעות משרד עו"ד ספרן, שרף, יפה ושות' טוענים התובעים כי חברת 'פעיל שירותי ביוב בע"מ', המיוצגת על ידי עו"ד אייל נון, מפעילה בצורה לא חוקית מפעל לטיפול שפכים הממוקם בקרבת קברים בשטח בית העלמין.
על פי כתב התביעה, מאז שנת 2016 מפעילה חברת 'פעיל בע"מ', שבבעלותה אתר לטיהור שפכים באזור התעשייה עטרות הסמוך לירושלים, מתקן לקליטת זמנית של שפכים המשונעים מעת לעת לעטרות.לטענת חברת 'אורמידן בע"מ' הפעלת המתקן בשטח בית העלמין בבת ים, פוגעת בפעילות החברה הפועלת משטח מתחם השפד"ן במערב ראשון לציון ועוסקת בטיהור שפכים מכל אזור גוש דן.

2 צפייה בגלריה
תחנת השפכים
תחנת השפכים
תחנת השפכים
(צילום: חברת אורמידן)
על פי כתב התביעה, בחודש יוני 2019 החליטה ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בבת ים שלא לאפשר לחברת 'פעיל' "היתר לשימוש חורג מייעוד של בית קברות לייעוד של תחנת מעבר לשפכים ואתר לאיחסון פסולת", וכי כתוצאה מהסכם, שאליו לכאורה היתה שותפה גם חברה קדישא, נקבע כי חברת 'פעיל' תפסיק לפעול בשטח ב – 1 בדצמבר 2019, וזאת במידה שלא תשיג את האישורים הנדרשים, אישורים שלפי התביעה לא התקבלו.
אך מאחר ולפי כתב התביעה הפעילות בשטח המשיכה, מבקשת התובעת מבית המשפט להורות על הפסקת הפעילות בטענה כי מדובר ב"פעילות שמעולם לא היתה חוקית". עוד נטען כי, "מעבר להיבט הציבורי הכרוך בתובענה", המשך הפעילות באתר פוגעת קשות בעסקיהן של התובעות.
תגובת עו"ד אייל נון, בא כוח חברת פעיל בע"מ:
"פעיל ביוב היא חברה המתמחה בסילוק שפכים הפועלת בהתאם לתקנים ונהלי המשרד לאיכות הסביבה. לחברה תחנת מעבר באזור המכרז שנועדה להעברת שפכים למפעלה בירושלים.
תחנת המעבר הוקמה על מנת להעניק שירות איכותי וזול לעסקים בערי המכרז במחיר הוגן ועל מנת ליצור תחרות הוגנת בענף.
תביעת חברת 'אורמידן' היא תביעה של מתחרה עסקי על כל המשתמע מכך. התביעה קבועה לדיון בעוד מספר חודשים, וזאת לאחר שדיון ראשון כבר הסתיים ודרישות 'אורמידן' וניסיונה לקבל סעד תכוף - עלו בתוהו.
חברת 'פעיל' תמשיך להעניק ללקוחותיה שירות איכותי ובמחיר הוגן וזאת תוך המשך שמירה על איכות הסביבה ותמשיך לעודד סביבה ירוקה. לגופו של ענין, החברה תאמר את דברה בבית המשפט ולא תנהל את ההליך בכלי התקשורת".
פורסם לראשונה: 14:15, 27.01.20