המרכז הרפורמי לדת ומדינה פנה ליועץ המשפטי לממשלה, שר המשפטים והיחידה הממשלתית לתאום המאבק בגזענות, בדרישה לבטל את כנס הרבנים שמתוכנן להתקיים השבוע בבת ים. המרכז מסתמך על הזמנה לאירוע שהופצה ברשתות החברתיות, ובה נכתב כי בכנס שיזם רב העיר, הרב אליהו בר שלום, ידונו בין היתר ב"קניית דירות על ידי ערבים בשכונת עמידר וסוגיית בנות יהודיות עם ערבים".
2 צפייה בגלריה
(הרב אליהו בר שלום, הרב הראשי של בת-ים | צילום: קובי קואנקס)
במרכז טוענים כי מההזמנה לכנס הרבנים שהמועצה הדתית מקיימת יש "ניחוח גזעני חריף" וכי נראה שהנושא מקדם נושאים פוגעניים ומסיתים המופנים כלפי הציבור הערבי.
קראו גם:
במרכז דורשים כי הגורמים הרלוונטיים יזמנו את רב העיר לדין משמעתי, כיוון שהרב נהג שלא כהלכה במילוי תפקידו והתנהג באופן שאינו הולם את מעמדו של רב בישראל.
עוד הם מציינים במכתבם כי, "הסתה לגזענות היא עבירה פלילית והתבטאות נגד ערבים היא עבירה על החוק "התבטאויות של רב עיר המגבירות את הרגשות העוינות, האיבה והחשדנות כלפי הציבור הערבי", לשון הפנייה בה המרכז מבקש לבטל את הכנס.
2 צפייה בגלריה
מתוך הזימון לכנס
מתוך הזימון לכנס
מתוך הזימון לכנס
(צילום מסך)
במועצה הדתית סירבו הבוקר (ראשון) להתרגש מהפנייה, ואף גיבו את הרב: "אוי לנו אם רב יחשוש לומר את דעתו רק כי היא לא נוחה לכל מיני אנשים. להפך, אם הוא היה נמנע מהתייחסות לנושאים פחות נעימים אז היו צריכים לדרוש את פיטוריו".
אתם יכולים להבין את הטענות שהדיון הזה יהפוך לגזעני?
"ראשית, הרב לא אמר את דעתו אלא רק ארגן כנס כדי להציף סוגיות שבוערות בעיר בת ים, כרב עיר, לתת את הדעת על מה שקורה בעיר. כפי שבג"ץ מגן על האקדמיה, ומאפשר לאנשיה לומר את דעתם בשם חופש הביטוי, גם כשהם פוגעים באחרים, כך גם לרב יש זכות ואף חובה לומר מה ההלכה".
מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה: "המשרד מגבה את רב העיר כב' הרב אליהו בר שלום וקורא לו להביע את עמדתו ההלכתית. נדגיש שבג"צ עסק בנושא זה ופסק שחלק מתפקידי רב העיר הם להביע את עמדת ההלכה. כך גם יעשה הרב בר שלום שפועל בהתאם לחוק וברוח פסיקת בג"ץ. צר לנו שיש גורמים המנסים להטיל דופי בעבודתו של הרב "ורתמו את העגלה לפני הסוסים" והחליטו מהי עמדת הרב."
לעדכונים - חדשות בת ים