סוף טראגי: היום (רביעי) הלך לעולמו בבית החולים "וולפסון" הראל מדלעי בן ה-6. הילד טבע בבריכה בבת ים לפני כשבוע, פונה לבית החולים במצב אנוש והרופאים נלחמו על חייו עד לרגע האחרון.
1 צפייה בגלריה
מזירת האירוע בבת ים
מזירת האירוע בבת ים
מזירת האירוע בבת ים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
האסון התרחש כאשר הילד שהה בבריכה בבעלות פרטית בבת ים, כאשר על פי החשד לא היה במקום מציל, ובילה עם חבר שאת משפחתו ביקר. על פי הערכות, בשלב מסוים החל הילד לטבוע, ונותר יותר מ-3 דקות מתחת למים, עד שנמשה ובוצעו בו פעולות החייאה.
קראו גם:
הראל הובהל לבית החולים וולפסון במצב קריטי, הוריו לירון ושירה מדלעי מהישוב תפוח שבשומרון קראו לציבור להתפלל על בנם שנלחם על חייו. מאבק שנמשך עד שקבעו היום הרופאים את מותו.
במשטרת ישראל מתנהלת חקירה על מנת לברר את פרטי המקרה.
ביום הטביעה נעצרה בעלת הבריכה ועוד שני אנשים המקושרים אליה בחשד כי הילדים שהו במקום בניגוד להנחיות. השלושה שוחררו לביתם בתנאים מגבילים והחקירה, שהאשמות בה הוחמרו היום, עדיין נמשכת.
התיק עדיין בחקירה ונמצא בליווי הפרקליטות.
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, עד כה מתחילת שנת 2021 טבעו למוות 8 ילדים. סך הכל מאז שנת 2016 טבעו למוות 107 ילדים.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "חופשת הקיץ רק מתחילה וכבר אנחנו רואים עלייה משמעותית בטביעות ילדים בשבועיים האחרונים. טביעה מתרחשת במהירות ובדממה, בדיוק ברגע בו אנחנו לא שמים לב. זה עניין של 4-6 דקות עד שמתרחש נזק מוחי בלתי הפיך ועד מוות. בזמן הזה הילד לא יכול לבכות או לקרוא לעזרה כי הפה והאף שלו מכוסים במים.
חשוב להבין שסביבת המים יכולה להיות מאוד מסוכנת לילדים ולכן חובה לקבוע בכל זמן הבילוי ליד מים מבוגר תורן שתפקידו להשגיח על הילדים במרחק נגיעה, בקשר עין וללא כל הסחת דעת. באחריות כולנו למנוע את הטביעה הבאה".
לעדכונים - חדשות בת ים