הנוף שמחוץ לחלונו של תושב בת ים, המתגורר ברחוב בר אילן, השתנה משמעותית בעקבות שיפוצי תמ"א 38 - עמודי החשמל גבהו בשתי קומות, כך שהם מגיעים עד לחלונו שבקומה הרביעית.
"אני גר בבניין מעל עשר שנים", הוא אומר, "אך לאחרונה הנוף מחלוני השתנה ובמקום לראות את העיר, יש לי מול הפרצוף עמוד חשמל שנכנס כמעט אל תוך ביתי. עמוד החשמל כמעט ונוגע במרפסת ביתי ובפרגולה שלי. מלבד המפגע האסתטי שיש בזה, אני חושש גם מהקרינה".
1 צפייה בגלריה
עמוד החשמל
עמוד החשמל
עמוד החשמל
(צילום: באדיבות תושבים)
קראו גם:
התושב מספר שהשינוי התרחש כאשר בבניינים הסמוכים אליו ביצעו שיפוצי תמ"א 38 נרחבים, שקירבו את המבנים אל המדרכה ולכן, חברת החשמל נאלצה להזיז את הכבלים מרחק בטיחותי מהבניין.
"בגלל שהיה צריך למצוא פתרון אחר לכבלי החשמל הוסיפו עוד קומות לעמודי החשמל מול חלוני. הבעיה הזו היא לא רק שלי שכן מסיבוב ברחובות הסמוכים כמו גבעתי והנביאים, ניתן לראות עוד תוספות של קומות לעמודי החשמל המקוריים", הוא אומר.
במצב הנוכחי עמוד החשמל, לדברי התושב, כמעט ונוגע במרפסת ביתו, "כך שמלבד המפגע האסתטי שיש בזה, אני מניח שגם הקרינה מהדבר הזה גבוהה ברמה מחרידה, ומסכנת את כל בני ביתי. אך למרות פניות בלי סוף לחברת חשמל בנושא, איני מצליח לתקן את העיוות שנוצר".
מחברת החשמל נמסר בתגובה: "בעקבות הפנייה של התושב נשלח מודד למקום. בבדיקה שביצענו בשטח, על אף הטענות, נמצא שקיים מרחק של 3.3 מ' בין המבודד הקיצוני לקו המרפסת. על פי הסטנדרט הקיים, מדובר במרחק תקין".
לעדכונים נוספים - חדשות בת ים