מירי דהן־חייט מבת ים הקפידה תמיד לשוחח עם ילדיה על הסכנות הצפויות להם בעולם, והנחתה אותם כיצד לפעול בשעת צרה. בשבוע שעבר זה השתלם, כאשר גבר ניסה לפתות את בנה בן השמונה וחצי לבוא לביתו.
1 צפייה בגלריה
"זיהה את החשוד". רס"מ נועם דוד
"זיהה את החשוד". רס"מ נועם דוד
"זיהה את החשוד". רס"מ נועם דוד
(צילום פרטי)
קראו גם:
"הבן שלי אף פעם לא הולך הביתה לבד מבית הספר, הוא תמיד הולך עם אחיו הגדול, וזאת היתה הפעם הראשונה", סיפרה השבוע דהן־חייט. "ברחוב רוטשילד ניגש אליו אדם שהוא לא מכיר, הזמין אותו לבוא איתו לביתו כי יש לו ממתקים וכשבני סירב הוא נישק אותו בגופו. למזלי, הבן שלי מלא בתושייה, והוא מיד התרחק ואפילו התחבא מאחורי עץ עד שהאיש נעלם. במקביל הוא התקשר אלי ולבעלי".
הבן, היא מספרת, היה מאוד נסער ולא הפסיק לבכות. "מיד יצאתי מהעבודה ונשארתי איתו על הקו עד שהגיע הביתה. אמרתי לו שהוא גיבור ושאני גאה בו שהוא עשה את מה שהנחינו אותו. זה קצת העלה לו את הביטחון אבל בבית עדיין המתין לי ילד מפוחד".
דהן־חייט העלתה פוסט לקבוצה השכונתית של עמידר במטרה להזהיר אחרים, ובמקביל יצרה קשר עם השוטר הקהילתי בצפון בת ים, רס"מ נועם דוד, שכבר היה מעודכן במקרה.
"אני תמיד בודק ברשתות החברתיות מה קורה בשכונה ובזמן שניסיתי לאתר אותה היא כבר התקשרה אלי", מספר רס"מ דוד. "ביקשתי ממנה שתפגוש אותי במקום שזה קרה, ותוך זמן קצר הגיעו אמא מאוד מפוחדת וילד עצוב. יש לי ילד בגיל שלו ומאוד הזדהיתי איתם. הדבר הראשון שעשיתי היה להרגיע אותם.
כשוטר קהילתי זה התפקיד שלי, להיות מחובר לתושבים, והיה חשוב לי לתת להם תחושה שאני איתם. נכנסנו לעסק סמוך, שלשמחתי במסגרת תפקידי אני מכיר את הבעלים שלו, שמיד הסכים לשתף פעולה והנכונות שלו חסכה לנו זמן יקר. הוא גם אמר לילד שבכל בעיה יפנה אליו. יחד איתו צפינו במצלמות האבטחה והילד זיהה את החשוד".
רס"מ דוד העביר את התיעוד והפרטים לכל הגורמים הרלוונטיים במשטרה ונשאר עם דהן־חייט ובנה. "כשוטר קהילתי יש לי את היכולת להתעכב עם המתלונן, להרגיע ולשוחח מעט. גם פניתי לבית הספר של הילד ועדכנתי על המקרה כדי שישמרו על עירנות. אני לא שוטר סיור שחייב למהר לשטח, וזה היתרון החשוב של הפעילות שלנו. לשמחתי למחרת בבוקר האיש כבר נעצר".
לאחר סיום הפרשה ביקשה דהן־חייט להודות לרס"מ דוד. "מהרגע הראשון הוא התייחס אל המקרה כאילו זה הבן שלו. הוא גם דיבר עם בני וראיתי איך זה מחזק לו את הביטחון שנפגע מאוד לאחר המקרה. בעיניי זה מדהים שיש נציג ציבור כזה. גם בעל העסק היה מקסים ואמר לבני שהוא נמצא כאן עבורו. זה הפעים וריגש אותי כי מבחינתי אלה הפנים האמיתיות של משטרת ישראל ושל העיר שלנו.
"אני גם רוצה להזכיר להורים כמה חשוב לשוחח עם הילדים על נושאים כאלה. אני מאמינה שרק העובדה שדיברנו עם הילד על מצבים כאלה והנחינו אותו כיצד להגיב, סייעה לו ברגע האמת להינצל ולא להתפתות לאדם זר".