תושבת העיר בת 36, אם ל-5 ילדים, טוענת כי היא מאוימת באופן קבוע על ידי בן זוגה ומפחדת שהיא הקורבן הבא. למרות זאת, לדבריה, לא נעשה מספיק על מנת לעזור לה ולילדיה.
2 צפייה בגלריה
אלימות
אלימות
אלימות
(צילום: shutterstock)
קראו גם:
בני זוג ידועים בציבור שמתגוררים בבת ים, חיים יחד מזה 9 שנים, אולם לפני כשלוש שנים התפרצה אצל הגבר מחלה נפשית והוא אובחן במחלה נפשית. "לפני שבן זוגי חלה הוא היה המפרנס הראשי של הבית, עבד מסביב לשעון ודאג לכולם, אך מאז שהתפרצה אצלו המחלה הוא לא אותו אדם", מספרת האישה ומוסיפה: "לא אחת הוא אושפז בבית חולים 'אברבנל' וגם אמור להיות מטופל שם באופן שוטף".
לטענת האישה, הטיפול אותו מקבל בן זוגה מבית החולים, אינו ראוי ואף מסכן אותה ואת חמשת ילדיה. "עליו להגיע אחת לשבוע לביקורת ב'אברבנאל' שבה הרופא מוודא שאכן הוא לוקח את התרופות, בודק את המינונים, את מצבו ושאין החמרה. הבעיה שהוא לא הגיע במשך שלושה שבועות, ואף אחד לא יצר עמו קשר כדי לבדוק להיכן נעלם. בסוף, רק אחרי שאני התקשרתי לרופא שלו, זימנו אותו להגיע".
בפגישה, כך לטענת האישה, נאמר למטופל כי היא זו שדיווחה על כך שהוא לא לוקח את התרופות וכי מצבו מחמיר. הדבר גרם לכעס אצל בן זוגה שחזר הביתה ולטענתה תקף אותה. האישה הגישה בעקבות המקרה תלונה במשטרה ואף ביקשה צו הרחקה לאחר שלדבריה מקרי האלימות חזרו על עצמם.
"לצערי צו ההרחקה לא החזיק הרבה זמן והוא הגיע אלי מתחת לבית וישן בחדר מדרגות עד שהכנסתי אותו הביתה. כאשר מקרי האלימות המשיכו להתרחש ולאחר איומים מצידו שהוא 'יקבור אותי', התחלתי להרגיש בסכנת חיים. מיד ערבתי את המשטרה שעצרה אותו. אך זה רק עניין של זמן עד שישוחרר, ויחזור לסורו. הטיפול הלקוי בו מוביל לאסון ואני מפחדת מה יקרה בהתקף הפסיכוטי הבא שלו והאם אצא ממנו בחיים".
2 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל
המרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל
המרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל
(צילום: אילן ספרא)
הילדים מודעים למה שקורה?
"לא. כולם במסגרות חינוכיות ומטופלים כראוי". מעון לנשים מוכות מבחינתי אינה אופציה. אני עובדת כמפרנסת היחידה של המשפחה. במקום להוציא את האדם האלים מהבית, מענישים את הקורבן".
מהמרכז הרפואי לבריאות הנפש ע״ש י. אברבנאל נמסר: "הנושא נמצא כיום בטיפול המשטרה. בית החולים מתייחס בכובד ראש ובדחיפות המיידית בכל מקרה של חשש מסכנה/איום לזולת וכך פועל גם במקרה זה. צוות רפואי מקצועי בבית החולים בודק ומטפל במטופלים וימשיך לפעול לטובת שלומם וביטחונם של המטופל והסובבים אותו".
מהמשטרה נמסר: "עם קבלת התלונות פתחה המשטרה בחקירה אשר בסיומה הוגש נגד הנאשם  כתב אישום בשני תיקים. הנאשם עצור עד להחלטה אחרת בעניינו. בכל הקשור להחלטות המתקבלות בבית חולים אברבנאל יש לפנות אליהם".
כל העדכונים - חדשות בת ים