העצרת השנתית של ארגון 'הגל הגאה' (הקהילה הגאה של בת ים), בשיתוף ארגוני הנשים ותנועות הנוער בעיר תתקיים ביום חמישי ה-13/8. השנה היא תיערך בסימן קירוב לבבות וסבלנות. במקביל מדווחים חברי הקהילה בעיר על חוסר סובלנות גדל והולך כלפיהם בבת ים.
1 צפייה בגלריה
(כל אדם זכאי להיות גאה במי שהוא. צילום המחשה: אבי רוקח)
"בתקופה ציבורית מתוחה שכזו מי שסובלות הכי הרבה הן הקהילות המוחלשות. ארגון 'הגל הגאה' מתייצב למען הקהילות המוחלשות בבת ים, יחד עם תנועות הנוער וארגוני הנשים במאבק נגד אלימות", אומר מתן חבר הארגון בבת ים.
לדבריו, לא הייתה זו שנה קלה לחברי הקהילה הגאה בבת ים. "השנה אירעו מקרי אלימות קשים כנגד הקהילה בבת ים לצד נתוני דו"ח להטב"פוביה קשים מזעזעים, כאשר 35% מחברי הקהילה העידו כי הם חוו מקרה להט"בופובי לפחות פעם אחת בעיר", הוא אומר ומדגיש: "יתרה מזאת, כזכור בת ים ממוקמת מקום אחד לפני האחרון במדד האגודה למען הקהילה הלהט"בית בישראל".
זו שנה שלישית שארגון 'הגל הגאה' מקיים עצרת בבת ים, וזאת כחלק מניסיונם ליצור קהילה תומכת לקהילה הגאה בעיר. השנה גם מתנדבות קבוצת 'לא שותקות' אשר קמה בבת ים בחודש מאי השנה, בעקבות רצח טטיאנה חייקן ז"ל.
"האלימות כלפי נשים או כלפי הקהילה הלהט"בית הן מבחינתי זהות, האלימות, המיזוגיניה, האפליה גם כן זהה. כתוצאה מכך, גם המאבק שלנו לשיווין ולהכרה מלאה הוא שווה ערך ולכן, אנו לוקחות חלק בהתארגנות של העצרת בשיתוף פעולה עם 'הגל הגאה", אומרת אחת הפעילות בקבוצה, רון מרכס.
עצרת המחאה תתקיים בתמיכה האגודה למען הלהט״ב שמלווה 50 קהילות גאות בכל הארץ.
יו״ר האגודה למען הלהט״ב, הילה פאר: ״הקהילה הגאה בבת ים סובלת ממציאות בלתי נסבלת של אלימות ולהט״בופוביה יומיומית. אנחנו מזמינים את כולם ולכולן להשתתף בעצרת, להדליק את האור ולצאת בקול ברור נגד האלימות, האפליה והשנאה. המאבק שלנו ימשיך בבת ים ובכל עיר כפר ויישוב בארץ עד לשיוויון מלא״.
כדי להירשם לעצרת, שתתקיים תחת הנחיות משרד הבריאות ובאישור המשטרה, לחצו כאן.