גם השנה יקבלו תלמידים מבת ים ילקוטים לבית הספר, במסגרת פרויקט "תיק לכל תלמיד" שיזם חבר מועצת העיר ירון לוי.
1 צפייה בגלריה
(ילקוט לכל ילד. צילום: סטודיו קל גב)
זו השנה השישית שהפרויקט מתקיים בעיר, ובימים אלה, כך על פי לוי, הביקוש גבוה מתמיד בעקבות מגיפת הקורונה שהובילה למשבר כלכלי במשק. גם תמהיל המשפחות המבקשות השתנה לדבריו: "הרבה משפחות שאינן מוכרות לרווחה, נקלעו לסיטואציה שאינן יכולות להרשות לעצמן לרכוש ציוד לבית הספר עבור ילדיהן".
שבועות ספורים לפני תחילת שנת הלימודים החדשה, ואמנם עדיין אין מתווה מסודר לפתיחתה, אבל את התכונה לקראת החזרה ללימודים ורכישת הציוד לבית הספר מרגישים היטב בעמותת תיק לכל תלמיד, שתורמת ילקוטים מחודשים לילדים ברחבי הארץ.
"ההיענות של הציבור היא פשוט מדהימה ומחממת את הלב", מספר לוי, שהקים את הפרויקט לפני שש שנים בבת ים וכעת הוא מתפרש על פני 95 רשויות מקומיות. "בשנה שעברה חילקנו 50 אלף תיקים ואני מאמין שהשנה אנו נעבור את המספר הזה ואני מקווה שנוכל לחלק גם ערכות חזרה לבית הספר בנוסף לתיקים".
אורטל לוי, שאחראית על הפרויקט ברמה הארצית, מספרת כי השנה, מלבד רבבות המשפחות שנרתמו לפרויקט, ישנן גם תרומות נרחבות מחברות גדולות במשק שאוספות ילקוטים במרוכז מהעובדים שלהן. "אנו אוספים אותם ומעבירים למרכזים שלנו", היא אומרת.
את מרגישה שהשנה הבקשות שונות מבשנים קודמות?
"בהחלט. יש ביקוש גבוה יותר, והפעם גם חלק מהמבקשים הם שונים, לא מוכרים לרווחה ולא מתביישים לספר שבעקבות משבר הקורונה הם נקלעו למצוקה וחווים ביום בהיר אחד נפילה כלכלית המונעת מהם לרכוש דברים טריוויאליים עבור החזרה לבית הספר של ילדיהם".
התורמים מתבקשים לנקות את הילקוטים לפני המסירה ויכולים להשאיר בתוכם קלמר וציוד לבית הספר.
את הבקשות לקבלת הילקוט אפשר להעביר לעמותה דרך דף הפייסבוק שלה. "אין אצלנו קריטריונים לקבלת ילקוט, מי שאומר שהוא זקוק - אנחנו נספק לו", מסכם לוי.