נועה שירייב בת ה-6, מבית ספר גורדון בבת ים, היא אחת מתוך 16 הילדים שזוכים לשיעורי תגבור פרטיים בעברית. "לפני השיעורים נועה כלל לא דיברה עברית, היום אם פונים אלינו ברחוב היא תענה במקומי ותפרש לי", מספרת מרינה, אמה של נועה. וכל זה הודות לפרויקט אותו הגתה יו"רית ועד ההורים הבית ספרי, איריס פרדלין.
פרדלין המכהנת זו השנה השנייה כיו"רית בית ספר 'גורדון', מספרת כי זיהתה שבעקבות סגר הקורונה הראשון ההכנה לכיתה א' של גני החובה לא הייתה כפי שהיא בכל שנה וילדי עולים שבבתיהם השפה העברית אינה שימושית, נפגעו הכי הרבה. "ואז כאשר נכפה עלינו במפתיע גם הסגר השני, התוודעתי לקושי שיש למורים ללמד את הילדים שפה בזום, אז על אחת כמה וכמה, הקושי הוא גדול יותר עבור ילדי העולים".
2 צפייה בגלריה
מתוך הזום
מתוך הזום
המדריכה ונעה, בזום
(צילום באדיבות עמותת מסלולים)
בעקבות זאת פנתה פרדלין לענת ממן מנהלת בית הספר, והציעה רעיון שבו עמותת 'מסלולים' שפועלת ממילא בבית הספר תוכל לסייע לתלמידים עם שיעורי זום פרטיים לחיזוק לימודי השפה. השתיים פנו לגילה ספיר המרכזת את פרויקט 'מסלולים' בשכונת 'גורדון', והתחילו לדבריהם בקטן, שלושה תלמידים בשיעור זום אונליין עם סטודנטים מבית ספר 'שנקר' וכיום רק תוך כחודש, הפרויקט מונה כבר 16 תלמידי כיתות א'.
קראו גם >>
"אנחנו בעיצומה של תקופה מאתגרת לכולם, לצוותים המקצועיים, להורים ובטח לילדים ולכן כאשר איריס הרימה את הכפפה והציעה לי את הפרויקט שמחתי על כך. כיוון, שאנחנו כל הזמן חושבים איך אפשר לצמצם את הפערים החברתיים ולתת מענים מקסימאליים לילדים במיוחד במציאות הזו", מוסיפה ספיר המפרטת כי בפרויקט הם הצמידו חונך אישי לתלמידים, הנפגש עימם פעמיים בשבוע באמצעות הזום. "כאשר כל תלמיד מקבל את החיזוקים להם הוא נדרש, בקצב שלו ובהתאם לצרכים שלו".
2 צפייה בגלריה
אחת התלמידות בקורס
אחת התלמידות בקורס
נעה שירייב משננת עברית
(צילום באדיבות עמותת מסלולים)
מאין לכם המידע הזה?
"אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם מורות בית הספר וכך אנו יודעים בדיוק איפה צריך לחזק את הילד".
מוסיפה פרדלין: "הבדיקות על כל ילד, מה צריך לחזק אצלו והתיאום מול הסטודנטים הכול עובר דרכי. כמובן בשיתוף פעולה עם צוות המורות המדהימות של שכבת א', שרונה כהן, אורטל ינאי ורבקה פרתי. אומנם זו עבודה לא פשוטה אבל, זה כל כך מרגש לפגוש את הילדים בשער בית הספר שכבר לומדים חודש ששואלים אותי 'מתי מתקיים השיעור הבא'.
"אני גם רואה באופן אישי איך השפה שלהם השתפרה כאשר הם משוחחים איתי וגם הציפייה של הילדים לשיעורים, מראה לי שאנחנו מצליחים לעשות את השינוי אצל הילדים".
כל העדכונים - חדשות בת ים