דיירים מרחוב אבא ברדיצ'ב בבת ים טוענים כי ביוב מבניין ברחוב הלפר שעולה על גדותיו הפך מזמן למטרד סביבתי ומפגע בריאותי, שגורם לתמותת חתולים באיזור. תושבת העיר: "אמנם העירייה שולחת מדי שבועיים ביובית לניקוז, אבל חייבים למצוא פתרון קבוע".
1 צפייה בגלריה
 החצר מוצפת בביוב
 החצר מוצפת בביוב
החצר מוצפת בביוב
(צילום: באדיבות התושבים)
הביוב בחצרות הבניינים אמנם נמצא באחריות דיירי הבניין, אך לטענת הדיירים בבניין ברחוב הלפר, הביוב של הבניין עולה על גדותיו בגין בעיה בחיבור לצינור העירוני. על כן אין באפשרותם לפתור את הבעיה והם סובלים מהצפות חוזרות נשנות.
חוץ מדיירי הבניין, כאמור, גם שכנים ובעלי חיים סובלים מהבעיה. "זה יכול לקרות פעם בשבוע וזה יכול לקרות פעם בחודש", מספרת דיירת מרחוב אבא ברדיצ'ב. "מי הביוב מגיעים לחצרות שלנו בבניינים מספר 18 ו־20, כולם סובלים מזה וגם הכביש מתמלא בביוב, זה ממש דוחה.
"אנחנו במצב שהריח המסריח הפך לחלק מהרחוב, אי־אפשר לנשום כאן - ממש קטסטרופה. ההצפות הורסות כל דבר וכל החצר כבר ספוגה ביוב. כבר ראינו כאן כמה פגרים ולצערי כמעט ואין כאן חתולי רחוב, כולם בורחים מכאן. לשלוח משאית ניקוז זה לא פתרון. הם הבינו שיש להם תקלה רצינית יותר, כנראה שבר או סדק בצינור שמתחבר לרחוב, אבל אף אחד לא מטפל בזה".
מתאגיד מי בת ים נמסר בתגובה לדברים: "הביוב במקום מטופל באופן שוטף על ידי תאגיד המים. בדיקה שבוצעה העלתה כי קיימת בביוב סתימה הדורשת טיפול. בהתאם לעולה מהבדיקה יבצע התאגיד במקום את הפעולות הנדרשות למניעת הישנות המקרה".