החופשה המפנקת בתאילנד הסתיימה בבידוד: סמנכ"ל רשת 'בית המיזוג' בת ים, תומר ביטון, המנהל את החברה עם אביו ואחיו, החליט לפנק כמעט 40 ספקים שעובדים עימם בטיול יוקרתי לתאילנד שעלותו מוערכת ב 600 אלף שקל. "בשלב הזה לא היתה אזהרת מסע לתאילנד אז לא יכולנו לבטל בלי להפסיד את כל הכסף", מסביר ביטון ומוסיף: "האמת שגם לא חששנו, נסענו ל 12 ימים והיינו רק באי פוקט ושם בכלל לא מתעסקים בקורונה".
2 צפייה בגלריה
תומר ביטון עם אביו ואחיו בבידוד
תומר ביטון עם אביו ואחיו בבידוד
תומר ביטון עם אביו ואחיו בבידוד
(צילום: פרטי)
המצב השתנה כשהקבוצה נחתה בישראל בסוף השבוע שעבר. חלק מחברי הקבוצה קיבלו הודעה ממשרד הבריאות, שבה נאמר כי עליהם להיכנס לבידוד, למלא את פרטיהם האישיים, ולדווח היכן בכוונתם להיות בבידוד.
הקבוצה הופתעה מההנחיה. "חלק קיבלו הודעה וחלק לא, זה ממש לא היה ברור. במטוס אף אחד מאנשי הצוות לא היה עם מסיכה או כפפות, גם בנתב"ג אף אחד לא שמר מאתנו מרחק. רובנו שבנו הביתה במוניות או בתחבורה ציבורית. אז למה פתאום כשהגענו לבת ים אנחנו בבידוד? הרי היינו כבר במגע עם כל כך הרבה אנשים ומקומות".
2 צפייה בגלריה
תומר ביטון עם אביו ואחיו. לפני הבידוד
תומר ביטון עם אביו ואחיו. לפני הבידוד
תומר ביטון עם אביו ואחיו. לפני הבידוד
(צילום: פרטי)
איך משפיע הבידוד על העסק?
"זה לא פשוט", מספר ביטון. "קודם כל עשרות לקוחות שלנו בבידוד גם כן, זה אומר שהעסקים שלהם מושבתים לחלוטין. אנחנו עוד מצליחים לעבוד קצת מהבית ודרך המחשב ובעזרת עובדים שנשארו בארץ. הנזק הכלכלי הוא עצום, קשה עדיין להעריך כי יש הרבה עסקאות שרק אנחנו יכולים לסגור, וכמובן שכעצמאיים אף אחד לא מפצה אותנו".
ואיך אתם באופן אישי מסתדרים עם הבידוד?
"ברמה האישית, אני, אבי ואחי בבידוד בבית של ההורים. אמא שלי עוברת בין הבתים שלנו, היא דואגת לנו לאוכל ולמצרכים אבל זה לא פשוט. אנחנו בעיקר אוכלים, מעשנים ומשתגעים כאן, אפילו לא מצליחים לישון טוב כי לא מוציאים אנרגיות וכי אנחנו ממש רוצים לחזור הביתה. יש לי ארבע בנות ואישה שלא ראיתי שבועיים, ביום שישי עשיתי איתם שיחת סקייפ והייתי עם דמעות בעיניים, גם הבנות ממש בכו, לא הבינו למה נסעתי לשם".