הורים לילדים עם צרכים מיוחדים המתגוררים בבת ים ולומדים בכיתה מיוחדת בבית הספר בחולון, גילו כי ילדיהם הושארו על ידי ההסעה, בשעות הבוקר המוקדמות, מחוץ לבית הספר היסודי, ללא השגחה.
1 צפייה בגלריה
"זו אטימות מוחלטת"
"זו אטימות מוחלטת"
"התנהלות מבישה"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>
על פי החוק לילדי החינוך המיוחד מגיעה הסעה הניתנת מהרשות המקומית אל מסגרת החינוכית. אך קבוצת הורים שילדיהם משתמשים בשירותי ההסעה של עיריית בת ים טוענת, "כל שנה יש בעיות עם ההסעות, כאילו שמגיע ה-1 לספטמבר וזה תופס את מנהל החינוך בבת ים בהפתעה. אך השנה, לדבריה יותר מכל שנה אחרת "ההתנהלות היא פשוט מביישת".
בית הספר היסודי בחולון, בו לומד בנה בן ה-9 של המתלוננת יחד עם מספר ילדים נוספים מבת ים מתחיל את יום הלימודים בשעה 8:30. אך לטענת ההורים כיוון שהשנה במנהל החינוך החליטו לאחד את ההסעה שיוצאת מבת ים לחולון עבור שני בתי ספר, ההסעה מתעכבת בבקרים, " ולכן, הילדים התחילו להגיע רק לקראת 9:00 ובאיחור לבית הספר. פנינו לעירייה בנושא ואמרנו שזה לא מקובל עלינו שבגלל ניסיון שלהם לחסוך בכסף על חשבון הילדים שלנו, הילדים יפגעו ויגיעו מאוחר".
אך לדברי ההורים הם לא ציפו כי הפתרון לבעיית האיחורים של ילידיהם תהיה בצורה של הזנחתם, "התקשרו אלינו ואמרו כי ממחר יוצאים ב-7:00 בבוקר מבת ים כדי שהילדים לא יאחרו וימנעו מעיכובים. הסברנו לעירייה שאם הם יצאו בשעה כזו מוקדמת הם יגיעו בסביבות השעה 7:30 ובשעה כזו מוקדמת אין השגחה בבית הספר ורק השומר נמצא בשער, שזה אינו מתפקידו לשמור על הילדים המיוחדים שלנו, אך הטענות שלנו הגיעו לאוזניים ערלות".
למחרת בבוקר, מספרת נציגת ההורים כי הם שלחו את הילדים לבית הספר כרגיל בהסעה אך עקבו אחר ההסעה, וכשהגיעו לבית הספר גילו כי אכן נבואתם התגשמה, "הילדים הגיעו לבית הספר בשעה 7:40 הורדו מההסעה ונותרו ללא השגחה".
ההורים המזועזעים מספרים כי, ניסו ללא הצלחה לפנות שנית לעיריית בת ים בנושא, "בסוף לא נותרה לנו ברירה אלא להגיש תלונה במשטרה על הפקרת ילדים בסיכון הנחשבים לחסרי ישע על פי החוק. הרי זה פשוט הזנחה לייבש את הילדים שלנו שעה לפני פתיחת הלימודים בשער. יתרה מזה למה הילדים שלנו שגם ככה מתקשים צריכים להשתעמם או להשתולל ולהגיע כבר לתחילת יום הלימודים מותשים".
"אנו דורשים פתרון הגיוני עבור הילדים שלנו ולא ניסיון לחסוך כסף על גבם, לא ניתן שינפנפו אותנו" טוענים ההורים.
מעיריית בת ים נמסר: "אנו רואים את המקרה בחומרה. מדובר במקרה נקודתי בו המלווה השאירה את התלמידים עם השומר שטען כי הוא קורא לאיש צוות לאחר שבדק את הצהרות הבריאות שלהם. בוצע בדיקה של אגף החינוך מול כל הגורמים הרלוונטים למניעת הישנות מקרה זה בעתיד".
כל העדכונים - חדשות בת ים