תושבים מדווחים על זמני המתנה חריגים בחברת המים "מי בת ים", וטוענים כי בחברה אין מענה ישיר, אלא שירות חיצוני להשארת הודעות בלבד. בימים אלה של מגיפת הקורונה כמעט כל השירותים הציבוריים עברו לעבודה אונליין ונסגרה האפשרות לקבלת קהל, על מנת למזער התקהלויות לא נחוצות.
1 צפייה בגלריה
משרדי "מי בת ים"
משרדי "מי בת ים"
משרדי "מי בת ים"
(צילום פרטי)
קראו גם:
גם במי בת ים, תאגיד המים של בת ים, קיבלו החלטה לסגור את קבלת הקהל, אך לטענת תושבים התאגיד לא השכיל לעבור לשירות תקין מרחוק. רבים מדווחים כי זמני ההמתנה בשירות הטלפוני החינמי של מי בת ים ארוכים, ואלה שמנסים לקצר את הזמן ושולחים דוא"ל לא מקבלים מענה זמן רב.
"התקשרתי כדי לטפל בנושא עבור הוריי וביליתי יום שלם בניסיון להשיג אותם", מספרת תושבת העיר. "פשוט אין מענה אנושי, וכשיש ‑ זאת בדרך כלל חברה חיצונית שלוקחת הודעות ולא יכולה לסייע. אי־אפשר להשאיר מוקדן מטעמם? הם מבזבזים גם את הזמן שלהם, כי עבור כל שאלה קטנה צריך להתמודד עם סאגה ארוכה".
בהיעדר מענה החליטה התושבת לשלוח דוא"ל, אך מקץ שבוע טרם קיבלה מענה. "בחיים שלי לא שמעתי שגוף ציבורי לא עונה למייל במשך יותר משבוע. באופן אישי נעזרתי במכרה שעובדת שם כדי לטפל בנושא, אבל בכנות זה היה מביך. למה תושב מן המניין, שומר חוק, שמקפיד לשלם חשבונות כל חודש, צריך לחפש פרוטקציות כדי לקבל מענה מתאגיד עירוני? הם עובדים עבורנו או אנחנו עבורם? לצערי תאגיד מים זה כמו מונופול. אין לך ברירה ולכן לא משנה מה הם יעשו, ניאלץ להמשיך להשתמש בשירות שלהם, אבל זה מכעיס. כתבתי תלונה לפניות הציבור ואני מאוד מקווה שייקחו את זה ברצינות".
באתר של מי בת ים ניתן לבצע פעולות רבות אך למרות זאת, התושבים טוענים כי זה לא מספיק. "רוב המבוגרים מעדיפים לשלם כל חודש. לא ניתן לצפות מזוג קשישים לדעת להתמודד עם חשבונות באינטרנט. בפועל זה נופל על הילדים, וזה לא הוגן. בימים כאלה צריכים לתגבר כוחות".
ממי בת ים נמסר: "אנו פועלים בכל הכלים שברשותנו על מנת לספק לתושבים את השירות המקצועי, היעיל והאדיב ביותר. מלבד הפעלת מוקד שירות טלפוני חיצוני ומקצועי, אפליקציית השירות ואתר התאגיד מאפשרים לקבל מידע, לבצע פעולות ולשלוח טפסים. נגיף הקורונה אילץ אותנו לסגור את מרכז שירות הלקוחות - מה שהגדיל משמעותית את הפניות למוקד הטלפוני ולמוקד האנושי המטפל בפניות הנשלחות במייל. חובת הבידוד והגבלות התנועה גרמו למחסור בכוח אדם במוקדי השירות, למרות הגדלה משמעותית של הצוותים. מנכ"ל התאגיד חידד את תפיסת השירות ונתן דגשים לצוותים המקצועיים לשיפור מתמיד ולצמצום זמני ההמתנה במוקד הטלפוני ככל שניתן. אנו מבקשים את סבלנות הציבור ומבטיחים כי נטפל בכל פנייה".