כשמסביב גוברת החזרה לשגרה, ויממה לאחר הפתיחה המחודשת של המסעדות ומקומות הבילוי ברחבי הארץ, אנו מתבשרים הבוקר (ה') כי שתי אחיות מבת ים נמצאו חיוביות לנגיף קורונה, לאחר שככל הנראה נדבקו על ידי האמא. כתוצאה מכך, בבית הספר ובגן בהם מתחנכות הבנות, תלמידים וצוותי חינוך הונחו להיכנס לבידוד. לקראת שעות אחר הצהריים נודע כי תלמידה נוספת, מתיכון מילטון, נדבקה אף היא.
1 צפייה בגלריה
(תיכון שז"ר | צילום: קובי קואנקס)
בכל הנוגע לאחיות, מדובר בתלמידה מכיתה בתיכון שז"ר, ובגן 'סוס ים' ובצהרון בהם מתחנכת הבת הקטנה. בנוסף לתלמידים, גם צוותי החינוך ישהו בבידוד, במשך שבועיים.
ההחלטה הגיעה לאחר מספר ימים של המתנה במערכת החינוך המקומית. לאחר שנודע כי האמא אובחנה כחיובית לנגיף, גם בנותיה נכנסו להסגר ולא הגיעו למסגרות החינוך. ההנהלה המתינה לכל אורך הימים האלה לתשובה, וכשזאת הגיעה ניתנה ההוראה להכניס לבידוד את ילדי וצוות החינוך בגן סוס ים, ואת תלמידה לכיתה של הבת הגדולה בתיכון שז"ר ואת הצוות החינוכי שבא איתה בקשר יומיומי.
יו"ר ועד ההורים בבת ים, ורד דנינו: "יאמר לזכות המשפחה שהם פעלו על פי כל ההנחיות והקפידו על דרישות משרד הבריאות. בתי הספר המתינו לתוצאות וברגע שהן התקבלו יצאה ההוראה להכניס את כל מי שנדרש על פי ההוראות להסגר. יש לציין כי שאר ההורים קיבלו את ההודעה בקור רוח. כולנו מבינים את המצב ומבינים כיצד צריך להתנהל ברגעים שכאלה".
ב'אורט מילטון', כאמור, נודע מאוחר יותר כי תלמידה אובחנה כחיובית לנגיף. על פי הוראת משרד הבריאות חבריה לכיתה, כמו גם 13 תלמידים בכיתה מקבילה ייכנסו לבידוד. בכל הנוגע לצוות החינוכי עוד נבדק מי ועד כמה באו במגע עם התלמידה.
יו"ר ועד ההורים בבית ספר, לורי שחרור: "אנו בקשר עם כל הגורמים המקצועיים והעירייה, ועוקבים אחרי ההתפתחויות. הבהרנו שנבקש להרחיב את מספר המבודדים כדי לא להסתכן, וכמובן את מספר הבדיקות".
בעקבות ההתפחויות, רגע לפני כניסת החג, מסר ראש העירייה צביקה ברוט: "נערכנו מראש להתפתחות הזאת, ויש לנו נוהל מסודר עם מערכת החינוך והבריאות כיצד להתמודד איתה. יש לי שתי בקשות: לא צריך להיבהל, צפינו את זה, והרעיון הוא לזהות את זה בזמן ולטפל בזה בזמן אמת. דבר שני, תקפידו על ההנחיות בין אם אתם תלמידים או לא, בכל מקום, בארוחת החג, בים, בכל מקום שאתם מגיעים, להקפיד על ההנחיות. הרבה מזלזלים וזה חשוב".