קצת קשה להאמין, אבל כבר למעלה מחודש שמספר כלי רכב פרטיים החונים בחניון בניין מגורים ברחוב בלפור בבת ים קבורים בחלקם מתחת לאבנים ושברי בטן שהיו פעם חלק מקיר תומך בין שני מתחמי מגורים בעיר.
1 צפייה בגלריה
הריסות הקיר ברחוב בלפור
הריסות הקיר ברחוב בלפור
הריסות הקיר ברחוב בלפור
(צילום: אבי חזן)
מדובר על מתחם בנייני המגורים ברחוב בלפור 147 ו- 149 והמתחם ברחוב בר יהודה 38 ו- 40. מאז ה- 19 בינואר השנה סובלים הדיירים ממפגע הנדסי ובטיחותי חמור: קיר תומך שעמד במשך עשרות שנים בין הבניינים קרס, כפי הנראה בגלל פגעי מזג האוויר והגשמים הרבים.
פרט למפגע הבטיחותי בשטח המקשה על התנהלות יומיומית של דיירי הבניינים, חוששים דיירי הבניינים ברחוב בלפור כי קריסת הקיר התומך עלולה להיות סימן מקדים לבעיות הנדסיות בשטח המגרש עליו הוקמו הבניינים ברחוב בר יהודה.
לדברי התושבים, העירייה הטילה את האחריות על המצב עליהם בלבד. אבי חזן, תושב העיר העוסק בתחום הבנייה שהוריו מתגוררים באחד הבניינים ברחוב בלפור, מנסה כבר מספר שבועות לסייע לדיירים, אולם הוא טוען כי נציגי העירייה לא מסייעים.
"הוריי קשישים ואני מנסה לעזור להם ועל הדרך לכל השכנים שלהם, אבל אנחנו נתקלים באטימות בלתי מובנת", הוא אומר. המקום נשאר כמו שהוא מאז הקריסה ואפילו לא פונו האבנים והחול".
לדבריו, נציגי אגף ההנדסה עדכנו אותו כי מאחר שמדובר בבניין מגורים, האחריות לטיפול במפגע היא על הדיירים עצמם. "לעירייה חייבת להיות מידה של אחריות כלפי התושבים, מה עוד שמדובר בקיר שנמצא בשטח שבין שני הבניינים", מוסיף חזן. "פרט לכך יש פה עשרות דיירים ותיקים, חצי מהם שוכרים דירה ואין עם מי לדבר. בינתיים הסכנה מוחשית.
"יש חשש אמיתי שגשמים נוספים יביאו לחשיפת היסודות של הבניין ברחוב בר יהודה ותעלה הסכנה לקריסה חלקית וזה דבר שבעירייה חייבים לתת עליו את הדעת".
(אזור הקריסה | צילום: אבי חזן)
תגובת עיריית בת ים: "מהעירייה נמסר כי מדובר בשטח פרטי המצוי בין שני הבניינים. מאחר שקיימת מחלוקת בין דיירי הבניינים בסוגית נשיאת נטל עלויות התיקון, לא בוצע התיקון שנדרש בעבר, עוד טרם קרות הנזק האחרון, מחודש ינואר השנה.
"מאחר שלא מדובר בשטח ציבורי, אין הטיפול בבניית הקיר באחריות העירייה ועל דיירי הבניינים להגיע להסכמות ולבנות את הקיר הנדרש. מלפנים משורת הדין, נשמח לסייע לדיירים ולקדם הבנות ביניהם על מנת לקדם את הטיפול בנושא".