מנשה שושן בן ה־73 מבת ים נשאר חסר כל כאשר דירתו נשרפה, וזכה בעזרה מפתיעה בדמותם של צעירים תושבי העיר והסביבה המשפצים במשך שלושת השבועות האחרונים את ביתו. "כל יום עובדים בבית כמה חבר'ה צעירים ומקצועיים במשך כמה וכמה שעות ואנחנו מקווים שבשבוע הבא כבר נתחיל לרהט", מספרים במרכז הצעירים "בתיה" שהוביל את הפרויקט בעיר.
1 צפייה בגלריה
המתנדבים בפעולה
המתנדבים בפעולה
המתנדבים בפעולה
(צילום באדיבות בתיה, מרכז הצעירים בת ים)
קראו גם:
הכל התחיל מפוסט ברשתות החברתיות בו נכתב כי נדרשים מתנדבים לשיפוץ דירתו של קשיש מבת ים שביתו נשרף. "משם הכל היסטוריה", משתפים במרכז הצעירים בתיה. "תחילה 'סיירת השיפוצים' של חן אשכנזי ורותם ללוש חיברו מתנדבים לשיפוץ ביתו של מנשה ולאחר מכן, אנו פרסמנו בקבוצה שלנו בוואטסאפ - 'מי פנוי בבתיה', שבה בעצם אנחנו מעדכנים אם יש צורך במתנדבים לפעילויות בעיר וההיענות היתה מדהימה".
השריפה בביתו של מנשה שושן פרצה בערב לאחר ראש השנה, כמה דקות לאחר שיצא מביתו הוא קיבל טלפון מהמשטרה שבו נמסר לו שביתו נשרף. הסיבה כנראה סיגריה חצי דלוקה שמישהו השליך וגרמה להתלקחות זרדים שהיו במרפסת שלו שהובילה לדליקה גדולה בביתו שכילתה את הכל.
"גם הדירות מסביב ניזוקו אבל ביתו של מנשה נשרף כליל וכך גם כל התכולה. לכן, המתנדבים כבר במשך כשלושה שבועות פועלים לשיפוץ הבית, תחילה היו צריכים לנקות את כל הפיח ורק לאחר מכן אפשר היה להתחיל לצבוע, אנחנו מקווים שכבר בשבוע הבא נסיים עם השיפוץ ונתחיל לרהט את הבית", מוסרים החברים מבתיה. כעת למרות שהמתנדבים אספו תרומות רבות עבור חידוש ביתו של מנשה, עדיין חסרים לו מטבח ומזגן שאפשר יהיה להתקין בביתו.
רותם ללוש מ'סיירת השיפוצים' מוסיפה: "אנו עוסקים בתחום מאז תחילת הקורונה ומזה כמה חודשים, בעבר שיפצנו כבר מספר דירות מהסוג הזה בהתנדבות בכל רחבי הארץ והיום אנחנו משפצים שלוש דירות במקביל. לאחר קבלת הפרויקט בבת ים, התחלנו להפיץ את הבקשה לסיוע ולמתנדבים וכך בעצם הגיעו אלינו החבר׳ה ממרכז הצעירים 'בתיה'".