ברשימה הזו אתם לא רוצים להופיע, אבל חשוב שתבדקו אותה. עיריית בת ים מפרסמת החודש את רשימת המבנים המסוכנים ברחבי העיר, וברשימה מופיעים מאות בניינים בכל רחבי העיר. אכיפת מבנים בסכנת התמוטטות חשובה בכדי לשמור על בטיחות הציבור ולמנוע תאונות ופגיעות, והרשימה מקטלגת ובודקת את רמת המסוכנות להתמוטטות של בניין - מה שעלול לקרות באופן טבעי בשל היחלשות החומר או בשל רעידת אדמה.
3 צפייה בגלריה
הבניין שפונה ברחוב בן גוריון בבת ים
הבניין שפונה ברחוב בן גוריון בבת ים
הבניין שפונה ברחוב בן גוריון בבת ים
(צילום ארכיון: דוברות המשטרה)
התמוטטות הבניין ברחוב סרלין בחולון לפני כשנתיים העלתה את המודעות הרבה לצורך באיתור וטיפול מוקדם במבנים מסוכנים. במקרה של רחוב סרלין הדיירים פונו למרבה המזל שעות ספורות בטרם הבניין קרס כולו, אך מאז פונו מבנים רבים נוספים בשל חשש מהתמוטטות ביניהם דיירי בניין ברחוב בן גוריון שפונו לאחר שהתגלו סדקים במבנה, אך שבו לאחר מכן לבניין כאשר הוסרה סכנת הקריסה המיידית.
בת ים היא עיר שמורכבת מהרבה מאוד מבנים ישנים, שחלקם נבנו בסטנדרט בנייה נמוך, וזה בשילוב תנאי מזג האוויר של עיר השוכנת ליד הים ומתמודדת עם רוחות ולחות באוויר, עלול להיות הרה אסון.

3 צפייה בגלריה
רעידת אדמה
רעידת אדמה
למקום הזה אנחנו לא רוצים להגיע
(צילום המחשה: shutterstock)

דרגות המסוכנות ברחבי העיר, כפי שמופיעים בדו"ח העירייה, נמדדות מרמה 1 (הקלה ביותר) ועד רמה 4 (המסוכנת ביותר – או מה שמכונה פינוי מיידי).
לדרגה 4 המסוכנת ביותר נכנסו ארבעה בניינים ברחבי בת ים: הרצל 33, יקואל 4, יקואל 10 ו-רוטשילד 33. זאת לצד העצמאות פינת מסריק – שם שוכן מבנה ציבורי.
בדרגה 3 הרשימה כבר מתארכת ושם נמצאים כמה עשרות בניינים, ובדרגה 1 עד 2 כמה מאות בניינים, אשר נדרשת להם תיקון מיידי על מנת להסירן מרשימת הבניינים המסוכנים בעיר.
חשוב לציין לטובה, כי לאורך כל השנה, מהנדסי עיריית בת ים ממשיכים ובודקים את הבניינים השונים, שולחים צווי הריסה או תיקון, ומעלים או מורידים את הבניינים בטבלת המסוכנות לפי חומרת המצב. יש בניינים שעברו שיפוץ ומסוכנותם הוסרה לחלוטין מדו"ח הבניינים המסוכנים.
לא כל הבניינים ברשימה הם בניינים או דירות פרטיות, וברשימה מופיעים גם נכסי העירייה, כמו מבנה ציבור בבלפור 87 הנחשב בדרגת מסוכנות 3, או מבנים לשימור, כמו המרכז המסחרי ברחוב אופיר 3 וכן בניין מחלקת ההנדסה באופיר 2.
בדרגה 1, הפחות מסוכנת – אך עדיין ברשימה, אפשר למצוא גם ממצאים מדאיגים, כמו למשל בית הספר אורט רמת יוסף ברחוב הארזים 4 (המבנה שוותיקי העיר מכירים כתיכון 'רמות' הישן), מבנה קק"ל המפורסם ברחוב הלפר 1 ועוד. ברשימה אפשר גם למצוא את הבניין אשר ברחוב העצמאות 64, שאמנם נמצא רק בדרגה 1 של חומרת מסוכנות – אך לצידו מופיעה הערה, כי המקום קיבל צו פינוי מיידי.

3 צפייה בגלריה
אורט רמת יוסף בבת ים
אורט רמת יוסף בבת ים
אורט רמת יוסף בבת ים. חלקו מוגדר כמבנה מסוכן בדרגה 1
(צילום: קובי קואנקס)

חשוב לציין, כי במהלך בשנת 2021, נערכה ביקורת של מבקר המדינה בבת ים בעקבות התמוטטות הבניין בחולון בשנת 2020, ותוצאות הביקורת הראו שיש לעיריית בת ים נושאים רבים לטיפול בכל הקשור במבנים מסוכנים.

קראו גם:

לפי הדו"ח שהתפרסם בזמנו, 13% מהמבנים בעיר בת-ים הם מבנים מסוכנים (הערכה בחסר), ובבת ים ישנם 654 תיקים פעילים בטיפול יחידת מבנים מסוכנים ו-363 תיקים בטיפול התביעה העירונית, חלקם פתוחים זה כעשור, כאשר הטיפול בהם טרם הסתיים, והסכנה הנשקפת ממבנים אלו עודנה קיימת.
האם הבניין שלכם נמצא ברשימת המסוכנים? לחצו כאן לרשימה המלאה ובדקו