"שמעתי צעקות, יצאתי והתחילו יריות. יותר משעתיים היינו כמו בני ערובה על גג מפח עד שהגיע ימ"מ". כך מספר לוחם ה-MMA מבת ים, חיים גוזלי, מבת ים לאחר אירוע מדאיג ומפחיד שעבר עליו ביום חמישי האחרון באוקראינה.
2 צפייה בגלריה
חיים גוזלי
חיים גוזלי
חיים גוזלי. ניצל מאירוע מפחיד
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של גוזלי)

האנטישמיות ברחבי העולם, ובמזרח באירופה בפרט ממשיכה לגאות, ביום חמישי האחרון, ניצל לוחם ה-MMA מבת ים, חיים גוזלי, ממה שנראה כעליית דרגה מדאיגה באלימות כלפי יהודים וישראלים. הלוחם שמשתתף באופן קבוע בקרבות ברחבי העולם, התמודד עם ניסיון התנקשות לפני קרב אותו ניצח באוקראינה.
בריאיון לתקשורת אמר גוזלי, ששהה בבית מלון באוקראינה כאשר הכל התחיל: "פתאום דפיקות על הדלתות בטירוף. אני שומע את המאמן שלי - בן אל חסיד, צועק. יצאתי, אני רואה מישהו עם סכין ובן אל מולו. רצתי אליו, הבחור פתאום מוציא אקדח משקית ומתחיל לירות עלינו מטווח אפס".

קראו גם:

גוזלי שהה באותו הזמן עם בנו, אלעד, בבית המלון, והוא רץ עם המאמן לכיוון חדרו של אלעד: "הבחור רדף אחרינו לחדר ביריות, נעלתי את הדלת והוא מנסה לפרוץ. יצאנו מהחלון על גג מפח, בלי בגדים ועם גשם מטורף בחוץ". במקביל, המאמן בן אל התקשר למשטרה, וגוזלי מספר כי "יותר משעתיים אנחנו כמו בני ערובה על הגג עד שחילצו אותנו".
"הגיע כוח ימ”מ של משטרת אוקראינה, שעשה עם היורה מסע ומתן, ובינתיים חילצו אותנו מהגג", מסביר גוזלי ומוסיף: "כל החדרים שלנו נהרסו, לקחו לנו את הטלפונים. המשטרה פינתה אותנו למלון, ואחרי התחרות הביאו מאבטחים".
גוזלי אף מסביר, כי לא ויתר והמשיך להתמודד בקרב, ומיד לאחריו, "שמו אותנו ברכב אבטחה, וישר לגבול רומניה. עכשיו אני ברומניה, אבל לפחות ניצחתי את הקרב”.

2 צפייה בגלריה
חיים גוזלי בקרב
חיים גוזלי בקרב
חיים גוזלי בקרב
(צילום: באדיבות גוזלי)

גוזלי, בן 51, תושב בת ים, פתח את "האקדמיה לאומניות לחימה בת ים" בשנת 2022, ומציע חוגי הגנה עצמית, ג'יו ג'יטסו ו-MMA לכל הגילאים. בין השאר הציע לתושבים אימונים בשקל על מנת שילמדו להגן על עצמם מפני פיגועים.
גוזלי הוא אחד הישראלים הראשונים, יחד עם אילן תורג’מן, דוד בנימין ועידו פריינטה, אשר נסעו מחוץ לגבולות ישראל על מנת ללמוד ג’יוג’יטסו ברזילאי, ומאוחר יותר היו הראשונים שלימדו BJJ בישראל. הם היו חלוצים שהבינו שזוהי שיטה עוצמתית שעליהם לשלב במשחק הלחימה שלהם.
גוזלי מחזיק בחגורה שחורה BJJ דאן 5 – דרגה בג’יוג’יטסו ברזילאי תחת רנזו גרייסי חגורה שחורה בקראטה חגורה שחורה בנינג’יטסו.
פורסם לראשונה: 09:47, 02.06.24