פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום כנגד משה מנסור (27), מאור מוגרבי (20) ואושר איתגב (24) בגין מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה והתפרעות.
בנוסף, הוגש כתב אישום נוסף, כנגד קטין בגין עבירה של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ועבירה של חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני. זאת לאחר, שהנאשמים לקחו חלק באירועים בבת ים, שכללו בין היתר לינץ' שנעשה באזרח ערבי חף מפשע.
3 צפייה בגלריה
נזק כבד לגלידרייה בטיילת
נזק כבד לגלידרייה בטיילת
הנזק הכבד שנגרם לגלידת ויקטורי בטיילת
(צילום: קובי קואנקס)
במהלך חודש מאי 2021, התקיימה מערכה צבאית בין מדינת ישראל לבין ארגון חמאס ברצועת עזה, אשר כונתה מבצע "שומר החומות". במהלך המבצע, האוכלוסייה האזרחית במדינה הייתה נתונה תחת מתקפה של אלפי טילי קרקע-קרקע. בה בעת התעורר גל התפרעויות אלימות ברחבי הארץ על רקע לאומני – גזעני, שכלל תקיפות של כוחות המשטרה והביטחון, וכן אזרחים יהודים וערבים.
קראו גם:
על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד עפרה קרמני אוטולנגי, ב-12 במאי החלה התארגנות שפורסמה ברשתות החברתיות לפגוע באזרחים ערבים ובעסקים בבעלות אזרחים ערבים בטיילת בבת ים. לאור הפרסומים, בשעות הערב התקהלו עשרות פורעים, ביניהם גם הנאשמים, והחלו לנפץ חלונות של בתי עסק בבעלות אזרחים ערבים ולקרוא קריאות חוזרות ונשנות לפגוע בערבים. בעוד מנסור ואיתגב צפו בפורעים, הצטרף מוגרבי לפורעים וקרא יחד עימם בין היתר גם "מוות לערבים".
3 צפייה בגלריה
ניסיון הלינץ' בטיילת בת ים
ניסיון הלינץ' בטיילת בת ים
ניסיון הלינץ' בטיילת בת ים
(צילום: פרטי)
בסביבות השעה 21:30 הגיע המתלונן עם רכבו אל הטיילת ועצר את רכבו בפקק תנועה, כאשר אחד הפורעים, ניגש אליו ושאל אותו האם הנו ערבי. המתלונן השיב בחיוב ובתגובה הוטח לעברו אגרוף ממנו הצליח לחמוק, תוך שהתוקף צועק "הנה הערבי, הנה ערבי". המתלונן אשר חש בסכנה, ניסה לברוח ללא הצלחה.
בהמשך לכך, תקפו הנאשמים את המתלונן בצוותא עם עשרות אחרים. מנסור ואחרים הוציאו את המתלונן מרכבו בכח, מנסור הטיח את המתלונן ברצפה והוא ומוגרבי ניסו לבעוט בו בעוד האחרים חשמלו את המתלונן בשוקר והיכו אותו באגרופים, בבעיטות ובאלה טלסקופית.
כאשר המתלונן ניסה לקום אחז בו מנסור והטילו לרצפה בכח. בעת שהמתלונן שכב על הקרקע הרים מוגרבי קורקינט חשמלי והטילו על המתלונן (פגע בכתפו), איתגב, שהגיע עם כלבו, החל לשסות את הכלב במתלונן ללא הצלחה ולאחר, בעט בו בחזהו. תקיפת המתלונן הופסקה על ידי עוברי אורח שהגנו עליו והרחיקו את התוקפים.
כתוצאה ממעשיהם, נגרמו למתלונן חבלות חמורות בגופו: שברי ריסוק באף, שברים בארובות העין, שברים בשיניים, חתכים עמוקים בפנים ובראש, שטפי דם בפנים ובראש. בנוסף, נגרמו למתלונן חבלות וחתך בחזה אשר יצרו חזה אוויר וכן נגרמה לו בצקת בגרון.
3 צפייה בגלריה
ניסיון הלינץ' בנהג הערבי
ניסיון הלינץ' בנהג הערבי
ניסיון הלינץ' בנהג הערבי
(צילום: פרטי)
בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינה עו"ד קרמני אוטולנגי: "מעשי המשיבים מקימים נגדם חזקת מסוכנות סטטוטורית ... מעצם טיב העבירות ונסיבות ביצוען, באלימות חמורה, באכזריות כמו גם השימוש בנשק קר. המשיבים השתתפו בלינץ' שנעשה באזרח ערבי חף מפשע, ואשר מידת האלימות והאכזריות שננקטה בו זעזעו את הציבור והרעידו את אמות הסיפים".
בנוסף, הגישה פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר כתב אישום נוסף, כנגד קטין בגין עבירה של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ועבירה של חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני. זאת לאחר, שבמסגרת האירועים שהתרחשו בבת ים ביום ה 12.5.21, במהלכם הוצא המתלונן מרכבו והוכה באורח קשה באגרופים, בעיטות וכלי נשק קר על ידי עשרות פורעים, הקטין בעט במתלונן ולאחר בעט ברכבו הוציא ממנו חפץ וניפץ באמצעותו את השמשה.
עו"ד שמשון וייס שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את מאור מגורבי: "מדובר בבחור צעיר ללא עבר פלילי שלמרבה הצער נקלע לאירוע והוא מביע צער וחמלה כלפי מר מוסא שנפגע באירוע. אנו נמצאים בשלב ראשוני בו טרם נתקבלו חומרי החקירה. לאחר לימוד החומר נתייחס לאישומים".
לעדכונים - חדשות בת ים