בהפרש של כמה שבועות: שני מקרים שונים באותו גן, של ילדים בני שלוש שנמצאו משוטטים ברחוב לבדם, לאחר שהצליחו לצאת מהצהרון מבלי שהצוות שם לב לכך.
2 צפייה בגלריה
"לפני שיקרה אסון". צהרון גן "מפל"
"לפני שיקרה אסון". צהרון גן "מפל"
"לפני שיקרה אסון". צהרון גן "מפל"
(צילום: פרטי)
חגית הדראי, תושבת בת ים, הגיעה לגן מפל בעיר כדי לאסוף את בנה בן השלוש מהצהרון, וכשנמסר לה שהוא כבר נאסף, חשך עליה עולמה. "אין אף אחד שיכול לאסוף אותו, כולם בעבודה. היה לי ברור שזו לא אי־הבנה ביני לבין בן משפחה שאסף אותו. באותו רגע הלב שלי נפל, כמעט התעלפתי, הייתי בטוחה שחטפו לי את הילד. רק כשהצוות הבין שכל הציוד שלו בגן הם קלטו שעשו טעות. הצוות רץ לחפש אותו. אני ממש איבדתי את זה. הן מצאו אותו בפארק ליד הגן. הוא פשוט פתח את הדלת ואז את השער ויצא החוצה.
"שאלתי למה אמרו שכבר אספו אותו אם זה לא נכון. אמרו לי שזו אי־הבנה והוא היה בחוץ רק חמש דקות, אבל אם הן בכלל לא שמו לב שהוא נעדר, כיצד הן יודעות כמה זמן הוא בילה בחוץ? יכול היה לקרות לו אסון. זה רחוב עמוס במיוחד בשעות הצהריים ויש שם מספר כבישים ומעברי חציה".
מי שלא הופתעה מהמקרה היא אם אחרת בגן, בת אל ברדוגו, שבנה עמית יצא לבדו מאותו הגן לאותו פארק לפני מספר שבועות.

2 צפייה בגלריה
ילד עצוב
ילד עצוב
הילד יצא לשוטט מחוץ לגן
(צילום המחשה: shutterstock)

"התקשרה אליי אמא מהגן וסיפרה שהחזירו את בני מהפארק לגן והיא הייתה בשוק שהצוות לא התרגש מהאירוע. מתברר שלקוחה שלי מצאה אותו בפארק. היא סיפרה שהיא ראתה אותו לבד במקום, וכשהיא לא ראתה אותי באיזור היא שאלה להיכן הוא הולך והוא אמר שהוא בדרך להפתיע אותי. היא מיהרה להחזיר אותו לגן ואותה אמא ראתה את זה. כשדרשתי הסבר ממובילת הצהרון היא אמרה שזה היה רק כמה דקות, כאילו שזה משנה כמה זמן ילד בן שלוש מבלה לבדו ברחוב. היא גם אמרה שאני עושה דרמות. זה זעזע אותי, כי אם הם היו לוקחים אחריות ומבינים את גודל הסכנה זה לא היה קורה שוב, אבל לצערי זה קרה".
גם במטה המאבק למען הילדים לא מופתעים מהמקרים החמורים. "כל פעם מחדש אנחנו מזועזעים מהמציאות, וכמה הילדים שלנו מופקרים בגנים", אומרת נציגת המטה, חן קובריץ־כהן. "איך יכול להיות שילד יוצא מהגן בלי ששלוש נשות צוות בצהרון שמות לב ועוד אומרות לאמא שכבר אספו את הילד? איך יכול להיות שאותן נשים שלהבנתנו אין זה המקרה הראשון שקורה תחת פיקוחן, חוזרות לתפקיד כאילו כלום לא קרה? האם צריך שיקרה אסון? אנחנו מקבלים עשרות פניות ביום ממה שקורה בגנים, והתפיסה שאין שום התעללות או הפקרה בגני עירייה פשוט מוטעית מיסודה. בגני עירייה יש כל כך הרבה בעיות וכאוס, אבל לצערנו הסייעות, הגננות ועובדות הצהרונים מקבלות גיבוי מהרשויות שאמורות להוקיע אותן במקרים כאלה. אנחנו מקווים שבעיריית בת ים יקחו את המקרה הזה ברצינות ויטפלו באופן מיידי בנושא לפני שיקרה פה אסון".

קראו גם:

מהחברה העירונית לתרבות פנאי וספורט נמסר בתגובה: "מדובר במקרה חריג ואנו רואים זאת בחומרה. הצוות זומן לשימוע וכבר בתחילת השבוע הוסקו המסקנות, חודדו הנהלים ובקרוב יוצב זמזם חדש על שער הגן".