התפתחות מפתיעה בבניין המסוכן ברחוב מסריק: בשבוע שעבר פונה בניין ברחוב מסריק בבת ים, לאחר שהדיירים דיווחו על רעשים חריגים וקושי לפתוח דלתות וחלונות. מדובר בבניין שכבר בשנת 2019 הוכרז כמבנה מסוכן. צוות ממחלקת הנדסה של עיריית בת ים וכוחות כיבוי הגיעו לשטח ולאחר בחינה של מהנדס מבנים מסוכנים, הוחלט לפנות את כל המבנה. זאת למרות שרק בצד המערבי קיימת סכנה.
הסיבה לכך היא החשש שברגע שהחלק המערבי יקרוס, גם הצד המזרחי ייפגע. 15 משפחות פונו ושוכנו במקומות שונים על ידי עיריית בת ים, לאחר מספר ימים שיכן אותם יזם שכבר החל הליך בירוקרטי של פינוי בינוי לבניין.
1 צפייה בגלריה
הבניין ברחוב מסריק בבת ים
הבניין ברחוב מסריק בבת ים
הבניין ברחוב מסריק בבת ים
(צילום: דוברות כב"ה חולון)
קראו גם:
אלא שבימים האחרונים נכנסו עובדי בנייה לשטח וביצעו חיזוקים במבנה שנוטה ליפול, לכאורה פעולה מפתיעה, כיוון שהבניין מיועד להריסה ולא ניתן לגור בו. אולם אלי כהן, המשמש כיועץ הבטיחות במחלקת הנדסה וממלא מקום סגן מהנדסת העיר, מסביר את הסיבות לעבודות הבנייה: "אנחנו רוצים לאפשר להם להוציא את מה שניתן. כמובן שעם קבלת הקריאה הפעלנו נוהל חירום וגייסנו את כל יחידות העירייה, זה אירוע מורכב פיזית, אבל גם נפשית. אנשים בקושי הספיקו לחזור מהעבודה וכבר לא יכלו להיכנס הביתה. ליווינו אותם עד הלילה וסייענו להם למצוא מקום לינה, הכל היה מאוד מהיר וכמובן שהם לא הספיקו לפנות הכל.
"לכן בימים אלו נעשות עבודות חיזוק למבנה, ראשית אנחנו רוצים למנוע קריסה ספונטנית, המטרה שלנו היא שפעולת הקריסה תתבצע עם קבלת ההיתרים ובאופן מבוקר, לכן גידרנו את השטח ואנחנו מחזקים את המבנה. שנית, אנחנו רוצים לאפשר לדיירים להוציא את הציוד שנשאר. ערכנו כנס עם הדיירים והיזם שלשמחתנו פעל מהר וארגן מקום לאכסון הציוד ולמגורים קבועים. זה כמובן נוהל מקובל בפינוי בינוי, אך בדרך כלל לא צריך לעשות את זה מעכשיו לעכשיו, הפעם הכל היה חייב להיות מהיר".
כיצד יתבצע פינוי הבניין?
"כיוון שהמבנה עדיין מוגדר בסיכון רב, הדיירים יכנסו בזוגות-זוגות, הם יפנו את הציוד באופן מפוקח ובליווי של כל הגורמים הרלוונטיים. בשלב זה אנחנו בונים לוח זמנים מסודר כיוון שלא יהיה ניתן להיכנס לכל הדירות בו זמנית, אלא לפנות כל חלל בנפרד".
כל העדכונים - חדשות בת ים