הצלצול הראשון בבת ים: כ-20,300 תלמידי בת ים צעדו הבוקר (ראשון ה-1 בספטמבר) למוסדות החינוך של העיר מתוכם כ-7,300 תלמידי בתיה"ס היסודיים, 6,300 בחט"ב וחטיבה עליונה וכ-3,200 בגני הילדים, זאת בנוסף לכ-3,500 תלמידים תחת "המוכר שאינו רשמי" (חרדי).
כל זה בצל המלחמה, הבשורה המרה על הירצחם של ששת החטופים הרש גולדברג-פולין, אורי דנינו, עדן ירושלמי, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי וכרמל גת ושביתה במוסדות החינוך העל יסודיים.
3 צפייה בגלריה
פתיחת שנת הלימודים בבת ים
פתיחת שנת הלימודים בבת ים
פתיחת שנת הלימודים בבת ים
(צילום: עיריית בת ים)

במהלך חודשי הקיץ ביצעה עיריית בת ים עבודות שיפוץ, חידוש ושדרוג של מוסדות החינוך בעיר בהשקעה של כמעט 40 מיליוני שקלים, וזאת כדי להבטיח לתלמידי העיר סביבת לימודים מהנה, יפה, חדשנית ומעל הכל - בטיחותית.

קראו גם:

בבתי הספר ברחבי העיר ישנם גם השנה קורסים ושיעורים מיוחדים כגון: סייבר, פיתוח אפליקציות, רובוטיקה, הנדסת תוכנה, בינה מלאכותית ועוד. כמו כן, 80% מתלמידי היסודי בעיר נהנים מפעילויות העשרה אחר הצהרים- במסגרת חוג חינם לכל ילד- תוכנית שמעניקה העירייה והיא היחידה בארץ.

3 צפייה בגלריה
פתיחת שנת הלימודים בבת ים
פתיחת שנת הלימודים בבת ים
פתיחת שנת הלימודים בבת ים
(צילום: עיריית בת ים)

השנה מתאפיינת מערכת החינוך בעיר במספר חידושים משמעותיים שיתרמו רבות לשיפור מערך הלמידה וההעשרה ואיכות חייהם של התלמידים והוריהם. ביניהם:
תוכנית גשרים- התוכנית מובלת ע"י יחידת המודיעין 8200 יחד עם חיל החינוך והנוער, מערך הסייבר הלאומי וגורמים מתעשיית ההיי טק. התוכנית חושפת את תלמידי החטיבות לעולם הסייבר והתיכנות, פיתוח אתרים ואפליקציות, בינה מלאכותית, פייתון ועוד. את התלמידים ילמדו חיילות בשילוב מנטורים מ8200. מטרת התוכנית היא להכין אותם לעולם התעסוקה של המחר.
בי"ס על יסודי חדש לחינוך מיוחד. הבית ספר יפעל בשיתוף רשת טומשין ובפיקוח משרד החינוך.
מיקום חדש ומשופץ למרכז מצוינות ומחוננים בסמוך לבי"ס גורדון.
במהלך השנה ייפתח המרכז לחדשנות חינוכית של העיר. המרכז יהיה בית למורים ותלמידים ויכלול את כל הטכנולוגיות העדכניות ביותר.
גן טכנולוגי חדשני, שמטרתו חשיפת הילדים לטכנולוגיה באמצעות משחק וחקר. בגן יהיו: חדר פודקאסט וחדר אימרסיבי, הגן יאובזר במיטב הציוד הטכנולוגי.

3 צפייה בגלריה
פתיחת שנת הלימודים בבת ים
פתיחת שנת הלימודים בבת ים
פתיחת שנת הלימודים בבת ים
(צילום: עיריית בת ים)

ראש העיר, צביקה ברוט, ומ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אלי יריב, מ"מ מנכ"ל לאוניד סמואליב, ראש אגף חינוך נופר קפון, ומפקד תחנת משטרת בת-ים סנ"צ כפיר סולומון, ערכו הבוקר סיור במוסדות החינוך ברחבי העיר ופגשו את התלמידים הנרגשים לצד הוריהם והצוות החינוכי.
ברוט בסיור: ״שנת הלימודים נפתחה הבוקר כסדרה, במוסדות חינוך שעברו שיפוץ ושדרוג במהלך הקיץ בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. זאת כדי להבטיח שכל תלמיד בבת ים יזכה לתנאים הטובים ביותר על פי הסטנדרטים העולמים המובילים, זאת לצד תכניות המצויינות, החידושים החינוכיים המגמות והקורסים שאנו מעניקים לתלמידי העיר. אני מאמין שכל אחד מכם, תלמידי העיר היקרים, נושא בילקוטו את המפתח לעולם המחר ואנו נדאג להעניק לכם את כל התנאים כדי שתיכנסו בשעריו מלאים בידע, ערכים אהבת הארץ והאחר. אני מאחל הצלחה גדולה לכולכם ולצוותי החינוך- שתהיה שנה מוצלחת!".
ראש העירייה הודה לאנשי אגף החינוך, מנהלי בתי הספר וכל צוותיהם על העבודה המאומצת אותה עשו במהלך כל הקיץ ובשנה החולפת על מנת לאפשר את פתיחת שנת הלימודים באופן המוצלח ביותר.
אלי יריב מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך: ״מהפכת החינוך שאנו מובילים בשנים האחרונות בבת ים ניכרת בכל מוסדות החינוך בעיר וממלאים את לבנו בגאווה. גם השנה יושם הדגש על החינוך הטכנולוגי, קדמה וחדשנות, לצד ערכים. אני מאחל לכל התלמידות והתלמידים שנת לימודים מוצלחת ומודה לצוותים החינוכיים על העבודה המסורה והמאומצת שלהם לאורך כל השנה".