בית משפט המחוזי מרכז בלוד הרשיע ברצח את לירון מהלל, בן 36 מרחובות, ברצח של בן דבח מבת ים. מהלל רצח אותו לאחר שדבח הגיע אליו לגבות ממנו חוב.
2 צפייה בגלריה
הגיע לגבות חוב ודקר למוות
הגיע לגבות חוב ודקר למוות
הגיע לגבות חוב ודקר למוות
(צילום המחשה: shutterstock)
על פי כתב האישום, בחודש פברואר 2021, דבח ומהלל שוחחו בטלפון והחליפו ביניהם מסרונים על רקע טענתו של דבח לפיה מהלל חייב לו כסף, כמי שהיה ערב לחוב של אדם אחר. במהלך חילופי הדברים הודיע דבח למהלל, למורת רוחו, כי הוא מגיע אליו הביתה לגבות את החוב.
בתגובה לשיחה הזו מהלל יצא מביתו ברחובות, מצויד בסכין וניגש לצומת המרוחק כ-100 מטר מביתו, שם הוא המתין להגעתו של דבח. כעבור זמן מה, דבח הגיע ברכב שבו נהג חבר שלו, ואז נטען, כי מהלל מתועד רץ על המדרכה לכיוון הצומת ודבח רץ בעקבותיו. או אז, מהלל הסתובב לכיוונו של דבח ודקר אותו מספר פעמים בבית החזה, בעוד שדבח דקר את מהלל בצווארו.
בכתב האישום נטען שמהלל נמלט, הסתיר את הסכין ופונה לבית חולים. דבח פונה עם שלושה פצעי דקירה בבית החזה, שניים מהם חדרו לריאה והוא הורדם והונשם.

2 צפייה בגלריה
מזירת הקטטה ברחובות
מזירת הקטטה ברחובות
מזירת הקטטה ברחובות
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

עוד פורסם לאחר מכן כי למשטרה לקח זמן לגלות את זירת האירוע, וזאת לאחר שקיבלו דיווח מבית החולים קפלן על שני הפצועים. ככל הנראה דבח הובא לקרבת בית החולים על ידי אדם זר שזהותו אינה ידועה. האדם עצר אמבולנס שהיה בדרכו לבית החולים, הוציא מרכבו הפרטי את הפצוע, העביר אותו לטיפול הצוות - ונעלם. שבועיים וחצי לאחר מכן נקבע מותו.

קראו גם:

בית המשפט בראשות השופט עמי קובו, מיכאל קרשן ומרב גרינברג: "אדם שיוצא למפגש עם בעל חובו, ביודעו שאין לו יכולת מיידית לפרוע את החוב, ועושה כן כשהוא מצויד בסכין שביכולתה להמית - חזקה עליו שהתכוון להמיתו". גזר הדין יימסר בימים הקרובים.