אין אדם המתגורר ברחוב בלפור בבת ים שלא סובל מרעש המכוניות, העומס התחבורתי והמולת הרחוב. אך גם בלילה אין לתושבים מנוחה - מתחת לחלונם נערכים מרוצי אופנועים מסוכנים.
2 צפייה בגלריה
קטע הרחוב בבלפור בו נערכות תחרויות האופנועים
קטע הרחוב בבלפור בו נערכות תחרויות האופנועים
קטע הרחוב בבלפור בו נערכות תחרויות האופנועים
(צילום: פרטי)
יצחק שבתוב, תושב ותיק בבת ים המתגורר ברחוב בלפור מאז שנת 1993, מספר שחזית ביתו והסלון פונים לרחוב הראשי, ומדי לילה מחרידים האופנועים את ביתו: חריקות בלמים, מנועים טורדניים ואגזוזים שמשמיעים בכוונה קולות נפץ, וזאת לאורך כל הלילה וכמעט בכל לילה.
התושבים סובלים, רובם בשקט, אך שבתוב, פנסיונר של ערוץ 1 המיתולוגי שבעבר אף ניהל את האולפן בתל אביב, מסרב לוותר. הוא פנה פעמים רבות במכתבים לעיריית בת ים, ואף כתב פוסטים ישירים לראש העירייה, צביקה ברוט, אך לטענתו דבר לא השתנה.
בפוסט שהעלה השבוע אף הציע לעירייה פתרון מעשי: "ברחוב בלפור בקטע הצפוני - בין רחוב מסיקה לרחוב הגבול, ישנם שני מסלולים: מדרום לצפון ומצפון לדרום. אלו מסלולים ישרים המהווים מקום נהדר למרוצי אופנועים ברעש מחריש אוזניים, המפריע את מנוחת התושבים בשעות הלילה. ביקשתי להניח מספר פסי האטה בשני צירי התנועה".
בשיחה עם "מיינט בת ים" הסביר כי פסים אלו יאטו את רוכבי האופנועים, כך שלא יוכלו לתפוס 'רייסים' לאורך הכביש, מה גם, שלא יסכנו את עצמם ואת שאר הולכי הרגל ברחוב בשעות אלו.
שבתוב גם מוסיף כי, "כל הרמזורים ברחוב בלפור מתחילתו ועד סופו נותנים אור ירוק קצר מאוד לנוסעים מדרום לצפון משהו כמו 7-8 שניות. אני מבקש להאריך את מופע האור הירוק ל-45 שניות לפחות". מעצם העובדה שיש גל ירוק וקצר מאוד לאורך כל רחוב בלפור – האופנוענים מרשים לעצמם להגביר למהירות האפשרית, כדי להספיק כמה שיותר רמזורים במקשה אחת. אם ניתן יהיה להאריך את זמן הרימזור, הרוכבים יצטרכו לעמוד ברמזור אדום, וכך לא יסכנו את עצמם להיכנס לצומת עמוס, כשהתנועה מגיעה מכיוון אחר.

2 צפייה בגלריה
עבר תעבורתי עשיר. רוכב אופנוע
עבר תעבורתי עשיר. רוכב אופנוע
האופנועים מגיעים בלילות
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

לדבריו, מדובר בבעיה שמטרידה את מנוחת תושבי האזור כולו, אך בעירייה לטענתו: "מתחמקים מתשובות. כל פעם אומרים לי משהו אחר, שאין להם אישור, או שצריך לבקש אישור ממשרד התחבורה. אבל זה כבר כך כמה שנים, ואני פניתי אינספור פעמים – ובינתיים – לא אני ולא השכנים מצליחים לישון בלילה. נמאס לי להתעורר מפיצוץ אדיר של אגזוז אופנוע, זה רעש מחריד, ובטח שקשה לחזור לישון אחר בהלה שכזו".

קראו גם:

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "המשטרה מטפלת באופן רצוף בסוגיית האופנועים המרעישים בשעות הלילה. על פי נתוני המשטרה התקיימו שורת מבצעי אכיפה שהביאו להורדה מהכביש של אופנועים וחולקו דו״חות בגין הרעש, ובמקביל הוספו פסי האטה ברחובות בהן הדבר התאפשר מבחינה חוקית.
עם זאת ישנן נקודות רבות בהן משרד התחבורה ויועצי הבטיחות לא אישרו התקנת פסי האטה בשל מסוכנות, ולכן בנקודות אלה מבצעת המשטרה עבודות אכיפה שהביאו להפחתה במספר מפגעי הרעש באיזורים אלה. עם זאת המשטרה ממשיכה בפעילות. כדי להביא לצמצום נוסף בהתאם לפעילויות שנעשות במקביל גם בערים השכנות".