ד"ר יעקב פיצ'חדזה מבת ים בסך הכל הגיע לביקור חברי אצל מטופל ניצול שואה שרעייתו אושפזה, אך הודות לתושייתו הצליח להציל את חייו של הקשיש.
במסגרת עבודתו כרופא משפחה בקופת חולים "לאומית" בעיר, ד"ר פיצ'חדזה פוגש מטופלים רבים, אך אחד מהם שבה את ליבו במיוחד ‑ מטופל בן 93, ניצול שואה שמתגורר בעיר עם רעייתו, ובין הרופא לקשיש התפתחה ידידות אמיצה.
1 צפייה בגלריה
 "לעשות טוב". ד"ר פיצ'חדזה
 "לעשות טוב". ד"ר פיצ'חדזה
"לעשות טוב". ד"ר פיצ'חדזה
(צילום: פרטי)
לכן, כשד"ר פיצ'חדזה גילה שהאישה אושפזה והקשיש נמצא לבדו, הוא החליט לקפוץ לבקר אותו.
"יש בינינו קשר טוב, תמיד היה. לא רק ברמה של רופא ופציינט", מספר ד"ר פיצ'חדזה. "הוא חולה כדורגל, כל הזמן שואל 'מי יותר טוב, רונאלדו או מסי?'. צחקנו הרבה תמיד והיה לי חשוב ללכת לבקר אותו. הוא עבר הרבה בחיים".
עד לאחרונה היה הקשיש אדם בריא ואקטיבי, אך בחצי השנה האחרונה התגלה אצלו גידול. הוא קיבל טיפול כימותרפי ומאז שרעייתו אושפזה הוא נותר לבדו ללא טיפול, ומצבו ככל הנראה הידרדר. כשד"ר פיצ'חדזה הגיע לבקרו הוא הופתע לגלות כי הקשיש החביב נמצא במצב רע.
"זה היה קשה מאוד. הוא היה מוזנח ולבדו ומיד החלטנו לעזור לו. אבחנתי אצלו בבית שיש לו זיהום חמור ברגל מאז הפעם הקודמת שטופל בבית חולים, ומאז הוא מושבת. ביקשתי לאשפז אותו שוב ושלחנו אותו לבית חולים ברזילי כי יש לו קרובי משפחה באיזור, ומאז אנחנו שומרים על קשר טלפוני. הוא מקבל שם את היחס שמגיע לו. הוא חי עכשיו וברוך השם הצלנו אותו, כי הזיהום הזה, במצבו, לא היה מוביל למקום טוב".
לסיום מבקש ד"ר פיצ'חדזה מהציבור לשים לב למצבים בהם קשישים נותרים לבדם, כי אין לדעת מתי אחד מהם יזדקק לעזרה בהולה. "המסר שלי הוא שצריך להיות בן אדם, לא רופא ולא אלוהים. כשיש שכן מבוגר או אדם ברחוב שקשה לו, צריך להגיש עזרה. כולנו למדנו את זה בילדות, חלקנו השתנינו, אבל צריך לחזור למקורות ולעשות טוב לאנשים, למי שצריך עזרה. ככה אני גדלתי וככה אני רוצה להמשיך לחיות, לעזור לכולם ולהעביר את המסר הזה הלאה. להציל נפש של אדם זה עולם ומלואו".
כל העדכונים - חדשות בת ים