מזכירות הממשלה פרסמה היום (רביעי) את רשימת שיבוצי השרים וחברי הכנסת שישתתפו בטקסים בבתי העלמין הצבאיים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה. שרת התחבורה, מירי רגב, תגיע שוב לטקס יום הזיכרון בבית העלמין הצבאי בחולון-בת ים. חלק מהמשפחות השכולות מתנגדות בתוקף, אחרות חוששות שאירועי אשתקד (בימי ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית ש.ש) יחזרו על עצמם (צפו בסרטון שמופיע בהמשך).
2 צפייה בגלריה
השרה מירי רגב בטקס יום הזיכרון בעיר בשנה שעברה
השרה מירי רגב בטקס יום הזיכרון בעיר בשנה שעברה
השרה מירי רגב בטקס יום הזיכרון בעיר בשנה שעברה
(צילום: פרטי)

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ייפתח ביום ראשון, 12 במאי, 2024, בשעה 20:00 בערב בצפירה בת דקה ויסמן את תחילתם של אירועי הזיכרון בכל רחבי הארץ. למחרת, יום שני, 13 במאי, 2024, תישמע צפירה נוספת בת שתי דקות בשעה 11:00, ואחריה יחלו הטקסים הרשמיים בבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ. לכל טקס כזה נשלח נציג מהממשלה, ולבית העלמין בחולון-בת ים תגיע השרה רגב, שנה שנייה ברציפות.

קראו גם:

עבור המשפחות השכולות ההחלטה לשלוח את רגב בשנית מכאיבה במיוחד. בשנה שעברה, בעיצומן של ההפגנות נגד הרפורמה/המהפכה המשפטית ספגה רגב קריאות בוז רבות מן הקהל, מה שהכעיס ואף הכאיב למשפחות השכולות המתאבלות על ילדיהן. השנה, בעיצומה של המלחמה, נראה שההגעה הזו עשויה לגרום שוב להתלקחות.

צפו במה שהתרחש בשנה שעברה בזמן הנאום של רגב:

יו"ר "יד לבנים" בבת ים והאח השכול, אדיר בן משה: "בבת ים אנחנו מפגינים ממלכתיות, לא רוצים מעורבות פוליטית במהלך יום הזיכרון. מניסיון של שנים קודמות, מעולם לא עלו נושאים פוליטיים באירועי הטקסים. אני מאוד מקווה שגם הגברת מירי רגב תמשיך כך באותה המסורת. המשפחות השכולות של בת ים תכבדנה את מירי רגב. יחד עם זאת, שמעתי שאמורים להגיע גורמים קיצוניים שמתכוונים להפריע. תיאמנו עם כוחות המשטרה, מד"א וכיבוי האש שיאפשרו זרימה מהירה של משפחות. עם זאת, אני מקווה שלא יבואו גורמים שיפריעו להתנהלות התקינה של הטקס".

2 צפייה בגלריה
שרת התחבורה מירי רגב
שרת התחבורה מירי רגב
שרת התחבורה מירי רגב
(צילום: יואב דודקביץ')

לא כל המשפחות השכולות מעוניינות בביקור הזה ביום השכול המשפחתי והממלכתי הזה, אחד מהם, אב שכול מחולון הגיב על הביקור הצפוי ואמר: "כמה ילדים ואחים יהרגו כדי להדהד לנו די לשנאה. אם יש אחד שלא מתאים לו, שיתאפק או שלא יבוא. זה ביזיון למת. כבדו את הקורבנות ששילמנו כמדינה וכשכולים כדי לאפשר לחיות כאן ולהתווכח ולהביע דעה. שיהיה שקט ביום הזה בשם השותקים לעד".
תגובה מטעמה של השרה רגב טרם נמסרה.